2Entertain rekryterar ny kommersiell chef

2Entertain har rekryterat Nicklas Bengtsson som ny kommersiell chef. Nicklas tillträder tjänsten den 8 april och kommer att leda 2Entertains försäljnings- och marknadsavdelning och fortsätta utveckla de kommersiella delarna inom bolaget och dess dotterföretag.

- Valet av Nicklas Bengtsson som kommersiell chef känns mycket bra med bakgrund av hans erfarenhet från filmindustrin, home-entertainment och nu
senast resebranschen. Nicklas har dessutom ett genuint intresse för upplevelseindustrin och med sin breda kunskap från liknade branscher har han mycket goda förutsättningar att fortsätta utveckla de kommersiella frågorna inom företaget, säger Susanne Nilsson, VD för 2Entertain.

Nicklas kommer närmast från reseföretaget Stena Line Scandinavia där han jobbade som kommersiell chef och var dessförinnan försäljningsdirektör på home-entertainment-företaget Bonver. Före det finns VD Scanbox och Försäljningsdirektör Paramount Pictures i hans CV.

- Rollen som kommersiell chef på Sveriges ledande upplevelseföretag 2Entertain är en fantastisk utmaning. Jag har med stort intresse följt bolaget under flera år och sett en mycket positiv utveckling. Att få arbeta med underhållning och upplevelser är stimulerande och med min erfarenhet från såväl filmbranschen som reseindustrin hoppas jag kunna tillföra kommersiell kreativitet i den miljö jag trivs allra bäst, säger Nicklas Bengtsson.

Nicklas Bengtsson tar över rollen som kommersiell chef efter Fredrik Toreskog, som nu går vidare inom koncernen som VD för Showtic, 2E Groups e-handelssatsning.

- Nicklas kommer att arbeta tätt tillsammans med systerföretaget Showtic då det är en viktig plattform för 2Entertains biljettförsäljning, avslutar Susanne Nilsson.

För ytterligare information:
Susanne Nilsson, VD 2Entertain, 0708-188 840 alt. susanne.nilsson@2entertain.com
Nicklas Bengtsson, Kommersiell Chef 2Entertain, 0704-85 82 05

Läs mer och hämta fria pressbilder på www.2entertain.com och www.2egroup.se.

2E Group, en upplevelsekoncern i Skandinavien, initierar, producerar och marknadsför levande underhållning och möten för en bred publik. I koncernen ingår 2Entertain, Hansen Event & Conference, Wallmans Nöjen samt Showtic. Med 13 egna arenor och innehållet som utgångspunkt skapar 2E Group upplevelser för mer än 1,8 miljoner gäster varje år.

2E Group AB (publ) med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Malmö, Växjö och Falkenberg är listat på First North med Remium som Certified Adviser.