Bermuda Deck Shuffle Club har öppnat i Malmö

B E R M U D A  D E C K  S H U F F L E  C L U B  -  P A R T  O F  M O M E N T   G R O U P
Nu har koncernens nya koncept Bermuda Deck Shuffle Club slagit upp portarna till sin första aktivitetsrestaurang. Efter några kvällar med smygpremiärer fylldes Bermuda under premiärkvällen av nyfikna och partysugna shufflare som tillsammans skapade en Grand Opening-succé. Gästerna bjöds på smakprov från menyns exklusiva mackor och signaturdrinkar - och självklart massor av shufflande. Allt ackompanjerat av kvällens liveband och DJ.

Många har säkert provat shuffleboard på det traditionella bordet, men nu erbjuder vi originalet! Ett spel där du med hjälp av en kö ska fösa en disk för att placera den på så många poäng som möjligt i målområdet. Deck shuffle har underhållit kungligheter och kryssningsresenärer i flera hundra år och har nu gjort sitt intåg i Skandinavien.

”Det känns helt fantastiskt att ha öppnat och mottagandet vi fått av Malmö är grymt! Nu hoppas vi att många hittar till Bermuda för att utmana kollegor, vänner och familj på shuffle och samtidigt äta och dricka något gott”, säger Frode Flygelring, en av nyckelpersonerna i projektet.

I januari genomförde några i koncernen en miniturné på östkusten i USA för att uppleva framgångsrika aktivitetsrestauranger och identifiera trender. Målet var att hämta inspiration för att skapa nya skalbara koncept på hemmaplan. Nu, nio månader senare, har Bermuda lanserats och nästa på tur, Slice, öppnar i Malmö i februari 2024.

”Det har varit en intensiv period, och det är några nyckelpersoner i vår koncern som har arbetat särskilt hårt för att få allt på plats. Det känns fantastiskt bra att konstatera att det starka entreprenörskapet, som utgör grundstenen i alla våra verksamheter, fortfarande lever och möjliggör att vi fortsätter introducera helt nya koncept - även som börsnoterad koncern", säger Martin du Hane, Group CEO på Moment Group.

Bermuda ingår i affärsområde Kungsportsgruppen där även aktivitetsrestaurangerna STAR Bowling i Göteborg och Ballbreaker i Stockholm återfinns. Slice, nästa nya koncept som i korthet kan beskrivas som ”ping pong pizza” öppnar i ännu  en ny aktivitetsrestaurang i Malmö i februari 2024. Ambitionerna är sedan att både Bermuda och Slice ska etableras på flera platser i Skandinavien.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Frode Flygelring, AO-chef & VD Kungsportsgruppen, frode.flygelring@kungsportsgruppen.se, 0703-61 23 13

Martin du Hane, Group CEO Moment Group AB, martin.duhane@momentgroup.com, 0721-64 85 65

Moment Group - upplevelsekoncernen

Med en palett av starka varumärken och tretton egna arenor i Skandinaviens största städer är Moment Group en av de ledande aktörerna i upplevelsebranschen. Show, musikal, teater, konsert, club, event, aktivitetsarenor och bistro är en del av det som står på menyn inom koncernen. Varje år skapas upplevelser för fler än två miljoner gäster och verksamheterna utgår från egna arenor och kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Malmö och Falkenberg.

Moment Group är listat på Nasdaq Stockholm, Main Market, har noterade obligationer på Corporate Bond List of Nasdaq Stockholm och huvudkontoret ligger i Göteborg.

Läs mer om koncernen på www.momentgroup.com.