Fredrik Toreskog utses till ny vd för Showtic

2E Groups e-handelssatsning SHOWTIC.se lanserades för snart ett år sedan och nu har Fredrik Toreskog utsetts till ny vd för upplevelseportalen. Han kommer närmast från tjänsten som kommersiell chef på 2Entertain, ett av dotterbolagen inom 2E Group, och ersätter Benny Karlsson som valt att lämna koncernen för att fortsätta i en helt annan bransch.

SHOWTIC.se är en portal för teater, musikal, dinnershow, events och artistarrangemang. Här finner man biljetter till en rad föreställningar och nyheter från det som händer såväl på som bakom scen. SHOWTIC.se är en del av 2E Group och bakom upplevelseportalen står några av Skandinaviens ledande nöjesproducenter

”Fredrik är en drömrekrytering. Han kan branschen och han känner våra bolag väl. Han är en skicklig marknadsförare och har ett starkt förtroende inom vår koncern, både för sin kompetens och för sitt ledarskap. Det gör att vi med Fredrik som ansvarig för Showtic kommer att kunna hålla uppe tempot och kvalitén i vår viktiga e-handelssatsning”, säger Hélène Gustavii, vd och koncernchef för 2E Group.

”Jag har jobbat nära Showtic sen starten och det är med stor glädje jag tackar ja till erbjudandet. Att få driva en av 2E Group koncernens viktigaste satsningar och fortsätta utveckla vår e-handel är något som jag med ödmjukhet och stort engagemang gärna tar mig an”, säger Fredrik Toreskog.

Fredrik Toreskog tillträder tjänsten den 1 mars och kommer att ingå i 2E Groups koncernledning. Rekryteringen av en efterträdare till tjänsten som kommersiell chef på 2Entertain har inletts.

För ytterligare information kontakta:
Hélène Gustavii, vd och koncernchef, 2E Group AB (publ)
Telefon: 0705-094501 alternativt mail: helene.gustavii@2egroup.se

Fredrik Toreskog, kommersiell chef, 2Entertain AB, tillträdande vd för Showtic