Hansen gör Volvo Ocean Race 2014-2015 och blir globala

Hansen får förtroendet att för fjärde gången i rad genomföra Volvo Ocean Race 2014-2015.

Volvo Ocean Race anses som världens mest prestigefyllda jorden runt segling med de bästa seglarna och den senaste tekniken för extrem segling. Starten sker i Alicante i oktober 2014, via åtta destinationer går eventet i mål i Göteborg juni 2015.

Efter en omfattande upphandling av en ”Global Event & Travel Agency” för Volvo Ocean Race 2014-2015, där sex internationella företag deltog, vann Hansen uppdraget och genomför därmed ett Volvo Ocean Race för fjärde gången i rad. Hansens core team utgår från Göteborg och därtill etableras åtta team runt om i världen och därmed tar Hansen en global position i uppdraget.

- Det här är ett av event-världens kanske mest komplexa uppdrag, dels då genomförandet sker under 9 månader, dels på 10 olika destinationer runt om i världen. Det är med stor ödmjukhet och stolthet vi återigen tar oss an uppdraget för Volvo Cars och Volvo Group, säger Conny Lingmerth, Commercial Director på Hansen.

För mer information kontakta:
Niclas Linnér, vd, Hansen, 0733 46 57 57, niclas.linner@hansen.se
Conny Lingmerth, Commercial Director, Hansen, 070 187 87 50, conny.lingmerth@hansen.se
Per
Norin, Marketing Manager, Hansen, 0702 82 06 10, per.norin@hansen.se

Om Hansen
Hansen är en av de ledande aktörerna inom mötes- och eventbranschen och ingår i upplevelsekoncernen 2E Group. Några av de större uppdrag som Hansen har arbetat med den senaste tiden är Oriflame Global Gold Conference, ICA stämman, Whitedagarna för White Arkitekter, SAAB Group 75 års jubileum samt lanseringen av Volvo V40 för Volvo Cars. Hansen grundades 1989 och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Växjö.

2E Group - en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien - skapar levande underhållning och meningsfulla möten för såväl privatpersoner som företagskunder. I koncernen ingår 2Entertain, Hansen Event & Conference samt Wallmans Nöjen. 2E Group har 13 egna arenor och bedriver e–handel genom SHOWTIC.se. Inom koncernen skapas upplevelser och möten för mer än 1,8 miljoner gäster varje år.

2E Group har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Malmö, Växjö och Falkenberg och är listat på First North med Remium som Certified Adviser.