Hélène Gustavii utses till vd och koncernchef för 2E Group

Styrelsen för 2E Group har utsett Hélène Gustavii till vd och koncernchef för 2E Group. Hon har tidigare varit tillförordnad för samma tjänst och nu tillträder hon permanent.

2E Group är en av Skandinaviens ledande aktörer inom upplevelseindustrin. Här produceras och marknadsförs levande underhållning och kvalitativa möten för en bred publik. Verksamheten bedrivs genom de tre dotterbolagen 2Entertain, Wallmans Nöjen och Hansen Event & Conference. 2E Group har 13 egna arenor och driver upplevelseportalen SHOWTIC.se.

”Efter att ha följt Hélène Gustavii under året som tillförordnad vd och koncernchef var det ett naturligt val att utse henne permanent till tjänsten. Vi i styrelsen är övertygade om att Hélène Gustavii har helt rätt ledaregenskaper för att på bästa sätt driva koncernen med fokus både på struktur och utveckling”, säger Lars Grönberg, styrelseordförande 2E Group.

”Det känns mycket bra att ha styrelsens förtroende och jag kommer att arbeta vidare på det sätt jag gjort under det senaste året med den skillnaden att jag nu kan gå in med ännu större kraft och fokus i mer långtgående projekt och därmed driva utvecklingen ännu tydligare”, säger Hélène Gustavii.

Hélène Gustavii tillträder formellt tjänsten den 15 januari.

För mer information kontakta:
Lars Grönberg, styrelseordförande, 2E Group AB (publ)
Kontaktas via Ia Lindahl Idborg, kommunikationschef, 2E Group (publ)
Telefon: 070-1815971 alternativt mail: ia.lindahl@2egroup.se

Hélène Gustavii, vd och koncernchef, 2E Group AB (publ)
Telefon: 0705-094501 alternativt mail: helene.gustavii@2egroup.se

Fria pressbilder: www.2egroup.se

2E Group, Nordens ledande upplevelsekoncern, initierar, producerar och marknadsför levande underhållning och möten för en bred publik. I koncernen ingår 2Entertain, Hansen Event & Conference samt Wallmans Nöjen. Med 13 egna arenor och innehållet som utgångspunkt skapar 2E Group upplevelser för mer än 1,5  miljoner gäster varje år.

2E Group AB (publ) med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Malmö, Växjö och Falkenberg är listat på First North med Remium som Certified Adviser.