Moment Group amorterar hela superlånefaciliteten om 35 msek

Efter att bolagets likvida medel under de senaste fem kvartalen stadigt ökat har Moment Group beslutat att amortera hela skulden om 35 msek i den så kallade Superlånefaciliteten. Amorteringen kommer att ske den sista juni 2023.

Moment Group presenterade den 27 november 2020 en lösning för tillförsel av likviditet och långsiktig finansiering genom en överenskommelse som bland annat innefattade lån med superförmånsrätt. Detta lån innebar att långivarna åtog sig att lämna ett lån till bolaget om totalt 47 msek mot erhållande av s.k. superförmånsrätt i bolaget ("Superlånefaciliteten"). Superlånefaciliteten skrevs med en löptid fram till 28 mars 2024 med en ränta om Stibor 3 mån + 10 procent att betalas kvartalsvis och säkerställdes i form av pant genom superförmånsrätt i samtliga aktier i bolagets helägda dotterbolag.

Superlånefaciliteten har därefter amorterats med 12 msek och styrelsen i Moment Group har nu beslutat att hela den kvarvarande skulden ska amorteras den 30 juni 2023.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Martin du Hane, VD/Koncernchef & Group CFO, Moment Group AB
martin.duhane@momentgroup.com, 0721-64 85 65

Ia Lindahl Idborg, Kommunikationschef & IR-ansvarig, Moment Group AB
ia.lindahl@momentgroup.com, 070-181 59 71

Läs mer om koncernen på www.momentgroup.com.