Moment Group öppnar aktivitetsrestauranger i Malmö med två nya koncept

Moment Group öppnar två aktivitetsrestauranger på bästa läge i Malmö och lanserar två nya koncept med aktiviteter i kombination med mat & dryck. Koncernen etablerar sig därmed också i Sveriges tredje största stad och adderar ytterligare två varumärken och arenor till portföljen.

SLICE AND SERVE är konceptet som vill göra pingis till Sverige nya folksport och erbjuder pingis i kombination med pizza på ett nytt och lättillgängligt sätt. Alla kommer att kunna spela och ha kul och det kommer erbjudas både bokningsbara och interaktiva pingisbord. Det kommer också att finnas privata pingisrum som är perfekta för både kompisgänget och företagseventet. Allt tillsammans med restaurang, bar och musik.

BERMUDA DECK SHUFFLE CLUB introducerar en ny aktivitet på den svenska marknaden med shuffleboard i det stora formatet, som det spelas på bland annat eleganta kryssningsfartyg. Med en fot på däck och den andra i Karibien kombinerar ”Bermuda Deck Shuffle Club” lättsam tävling med riktigt god mat och dryck. Den perfekta aktiviteten tillsammans med vänner, kollegor och familj som sedan avrundas i klubbhuset med en club sandwich och en cocktail.

- Det känns fantastiskt att kunna addera två nya spännande koncept till vår starka palett av varumärken. Att dessutom få göra det i Malmö och därmed etablera koncernen på den svenska sidan av den expansiva Öresundsregionen gör det hela ännu bättre, säger Martin du Hane, VD/Koncernchef Moment Group.

Aktivitetsrestaurangerna öppnar hösten 2023 och koncepten och arenorna kommer att ingå i det segment i koncernen med verksamheter som bygger på att gästen själv tar en aktiv del i upplevelsen genom lek, spel och tävling i kombination med riktigt god mat och dryck. Ambitionen är att framöver etablera koncepten på fler platser i Skandinavien.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Martin du Hane, VD & Koncernchef, Moment Group
martin.duhane@momentgroup.com, 0721-64 85 65

Magnus Widell, COO och vice VD, Moment Group
magnus.widell@momentgroup.com, 0723-59 78 47

Frode Flygelring, Head of Group Business Control, Moment Group / Etableringsansvarig SLICE & BERMUDA
frode.flygelring@momentgroup.com 0703-61 23 13

Johan Ahlbin, Affärsutvecklare, Moment Group / Etableringsansvarig SLICE & BERMUDA
johan.ahlbin@momentgroup.com, 073-41 90 00

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Falkenberg.

Inom affärsområde Event verkar Hansen och Minnesota Communication och sammantaget är de en av de största aktörerna inom eventbranschen i Norden. Hansen skapar upplevelser med utgångspunkt i mötet mellan människor. Minnesota arbetar med Brand Engagement vilket innebär att de hjälper kunden att skapa arenor för dialog och delaktighet genom möten, upplevelser och digitala lösningar.

Inom affärsområde Immersive Venues återfinns åtta av koncernens show- och aktivitetsarenor belägna i Skandinaviens största städer. Wallmans i Stockholm, Köpenhamn och Oslo, Kungsportshuset i Göteborg samt Hamburger Börs ioch Golden Hits i Stockholm erbjuder dinnershow-, restaurang- och nattklubbsupplevelser. Aktivitetsarenorna Ballbreaker i Stockholm och STAR Bowling i Göteborg erbjuder upplevelser som bygger på att gästen själv tar en aktiv roll i händelserna genom spel, lek och tävling i kombination med mat & dryck. På Kungsportshuset i Göteborg finns också Wagners Bistro - vin, bistro och bar.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2Entertain musikal, teater, show och konsert, skapar specialbeställd underhållning och förmedlar artister till företagskunder. 2Entertain driver även fem teaterarenor - China Teatern, Oscarsteatern och Intiman i Stockholm samt Vallarnas friluftsteater i Falkenberg. 2Entertain driver också biljettbokningssajten SHOWTIC.se.