Showtic inleder samarbete med Malmö Opera

Malmö Opera, en av södra Sveriges mest framgångsrika underhållningsarenor, inleder ett samarbete med Showtic, e-handelssajten som helt fokuserar på musikal, teater, show och konsert.

Inledningsvis handlar samarbetet mellan Malmö Opera och Showtic om att marknadsföra några av Malmö Operas föreställningar samt att presentera Malmö Opera på e-handels- och upplevelsesajten SHOWTIC.se.

SHOWTIC.se har funnits i 1,5 år, har 70 000 unika besökare per vecka och 400 000 underhållnings-intresserade nyhetsbrevs-prenumeranter.

- Under de senaste fem åren har vi ökat publiktillströmningen på ett mycket bra sätt och vi tror nu att ett samarbete med SHOWTIC.se kommer att bidra till att vi fortsätter den positiva utvecklingen och når ut till ännu fler gäster. Vi har ett fantastiskt operahus med ett brett utbud och vi ser fram emot att få beröra ännu fler, säger Thomas Wickell, marknadschef på Malmö Opera.

Malmö Operas stora salong rymmer 1 511 gäster och scenöppningen är den största i norra Europa. Under hösten spelas bland annat Miss Saigon, Bohème, After Dark, Manon och Tusen och en natt.

- Vi är både stolta och glada över att Malmö Opera väljer att samarbeta med Showtic. Fram tills nu har vi främst marknadsfört och sålt föreställningar vi producerar inom vår egen koncern. När vi nu tar nästa steg i utvecklingen av vår e-handel och börjar marknadsföra andra arrangörers föreställningar är Malmö Opera absolut bland dem som står högst upp på önskelistan över samarbetspartners, säger Fredrik Toreskog, vd Showtic.

- Att få möjligheten att presentera Malmö Operas utbud gör att Showtic än mer blir platsen för alla svenskar som är intresserade av musikal, teater och show, avslutar Fredrik Toreskog.

För ytterligare information kontakta:
Fredrik Toreskog, vd Showtic, 0705-70 55 22, fredrik.toreskog@showtic.se
Thomas
Wickell, marknadschef Malmö Opera, 040-20 84 38, thomas.wickell@malmoopera.se

Besök även www.showtic.se och www.malmoopera.se

2E Group - en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien - skapar levande underhållning och meningsfulla möten för såväl privatpersoner som företagskunder. I koncernen ingår 2Entertain, Hansen Event & Conference samt Wallmans Nöjen. 2E Group har 13 egna arenor och bedriver e–handel genom SHOWTIC.se. Inom koncernen skapas upplevelser och möten för mer än 1,8 miljoner gäster varje år.

2E Group har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Malmö, Växjö och Falkenberg och är listat på First North med Remium som Certified Adviser.