STAR Bowling växer med ny spännande aktivitet och mer konferensmöjligheter

S T A R   B O W L I N G – P A R T  O F  M O M E N T  G R O U P
STAR Bowling är en väletablerad och omtyckt aktivitetsarena i centrala Göteborg med ambition att ständigt utvecklas och erbjuda sina gäster både nytt och spännande. Nu lanserar man The Challenge – ett äventyr som består av tio spännande actionrum där målet är att i lag samla så mycket poäng som möjligt för att vinna över kollegor, vänner eller familj.  Men inte nog med det – samtidigt adderar man till ett tredje konferensrum och därtill en ny lounge för fika och häng under konferenspauserna.

Den nya spännande aktiviteten The Challenge består av tio actionrum där man i lag genomför olika utmaningarna och för att lyckas behöver man jobba tillsammans och använda både huvud och kropp. Aktiviteten är inte särskilt fysiskt ansträngande, passar från tio år och uppåt och tar ungefär en timma.

- Det känns fantastisk kul att STAR växer och den här gången är vi först i stan med en ny spännande aktivitet som passar både företagsgrupper och kompisgäng. Samtidigt har vi utökat med ett fräscht konferensrum och en snygg loungedel för fikapauserna, säger Carina Gustavsson, platschef STAR Bowling.

STAR erbjuder flera olika konferenspaket som kan skräddarsys utifrån kundens önskemål och vill du kombinera ditt möte med någon rolig aktivitet skapar de ett bra upplägg för er. Här erbjuds ljusa och fräscha konferenslokaler med plats för 75, 42 och 20 gäster med all utrustning som behövs för ett riktigt bra möte.

- Att addera till vår nya aktivitet The Challenge under en konferensdag lyfter hela ditt möte. Det ger deltagarna ny energi och är ett suveränt sätt att bygga teamet. Den tar en timma och passar perfekt för att starta upp konferensen eller för att köra i samband med lunchen. Självklart går det också att lägga in när dagens arbete är klart – ett bra sätt att kombinera nytta med nöje, fortsätter Carina Gustavsson.

Läs mer på www.starbowling.se

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Carina Gustavsson, Platschef STAR Bowling,
carina.gustavsson@starbowling.se, 0721-91 30 32

Frode Flygelring, Affärsområdeschef för aktivitetsarenorna i Moment Group
frode.flygelring@momentgroup.com, 0703-61 23 13

Moment Group - upplevelsekoncernen

Med en palett av starka varumärken och tolv egna arenor i Skandinaviens största städer är Moment Group en av de ledande aktörerna i upplevelsebranschen. Show, musikal, teater, konsert, club, event, aktivitetsarenor och bistro är en del av det som står på menyn inom koncernen. Varje år skapas upplevelser för fler än två miljoner gäster och verksamheterna utgår från egna arenor och kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Malmö och Falkenberg.

Moment Group är listat på Nasdaq Stockholm, Main Market, har noterade obligationer på Corporate Bond List of Nasdaq Stockholm och huvudkontoret ligger i Göteborg.

Läs mer om koncernen på www.momentgroup.com.