VD för Wallmans Nöjen avgår

Eva Persson, VD för Wallmans Nöjen, väljer att lämna företaget på egen begäran.

”Under de senaste 2,5 åren har Eva lagt mycket kraft och stort engagemang på att utveckla och vitalisera Wallmans och dess varumärken. Tyvärr väljer nu Eva att lämna bolaget vilket vi beklagar, men vi är övertygade om att den plattform som nu är lagd kommer att leda till att bolaget stärker sin position ytterligare framöver”, säger t.f. VD och koncernchef 2E Group Hélène Gustavii.

”Det har varit en spännande och lärorik tid. Jag är otroligt glad över att ha haft förmånen att
arbeta tillsammans med så många begåvade, varma och engagerade medarbetare som finns inom hela Wallmans”, säger Eva Persson.

Eva Persson är kvar i bolaget fram till den 14 december 2012. I samråd med Mikael Gordon Solfors, vice VD Wallmans Nöjen, har beslutats att Hélène Gustavii, t.f. VD och koncernchef 2E Group, går in som VD för Wallmans Nöjen. Detta då bolaget har ett antal viktiga produktioner och projekt som kräver Mikaels såväl kompetens som fulla engagemang.

För ytterligare information kontakta:
Hélène Gustavii, t.f. VD och koncernchef, 2E Group AB (publ)
Telefon: 0705-094501 alternativt mail: helene.gustavii@2egroup.se

Lars Grönberg, styrelseordförande, 2E Group AB(publ)
Telefon: 0707-27 54 55 alternativt mail: greenhill@swipnet.se

Besök även: www.2egroup.se

2E Group, Nordens ledande upplevelsekoncern, initierar, producerar och marknadsför levande underhållning och möten för en bred publik. I koncernen ingår 2Entertain, Hansen Event & Conference samt Wallmans Nöjen. Med 13 egna arenor och innehållet som utgångspunkt skapar 2E Group upplevelser för mer än 1,5  miljoner gäster varje år.

2E Group AB (publ) med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Malmö, Växjö och Falkenberg är listat på First North med Remium som Certified Adviser.