Wallmans fokuserar på utveckling av kärnverksamheten och avyttrar restaurang Engelen.

Som ett led i 2E Group´s övergripande strategi kring renodling och verksamhetsfokus avyttras Restaurang Engelen i Gamla Stan, Stockholm, vilken idag drivs under dotterbolaget Wallmans Nöjen.
"Wallmans har till uppgift att initiera och utveckla verksamheten inom segmentet "Dinnershow". Bolaget har därför träffat en överenskommelse kring en försäljning av restaurang Engelen och det är extra glädjande att delar av personalen ingår i köparkollektivet. Köpet villkoras av vissa standardklausuler säger VD Eva Persson".

Redan tidigare har Wallmans förvärvat den anrika showarenan Hamburger Börs. Efter en framgångsrik höst och vår med bland annat Joe Labero, R.E. A och Peter Jöback på scenen är det till hösten dags för premiär av Hamburger Börs nya show "Oslagbart".

"Oslagbart" är ett nytt showkoncept som under hösten kommer att bjuda på en kavalkad av svenska stjärnor från olika genrer i en oslagbar kombination av musik, humor, rock-pop-schlager, show och överraskningar. Först ut i ensemblen i höst med premiär den 9 september är Niklas Strömstedt, Petra Mede, Andreas Johnson och Pernilla Andersson.

2E Group, en av Nordens ledande producenter inom upplevelseindustrin, initierar, producerar och marknadsför kvalitativa upplevelser och möten för en bred publik. I koncernen ingår 2Entertain, Hansen Event & Conference samt Wallmans Nöjen. Med 14 hel- eller delägda arenor och innehållet som utgångspunkt skapar 2E Group upplevelser för mer än 1,5 miljoner gäster varje år.

2E Group AB (publ) med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Malmö, Växjö och Falkenberg är listat på First North med Remium som Certified Adviser.