Wallmans Nöjen genomför audition i St Petersburg och utvärderar etablering.

Wallmans Nöjen med sitt unika och väletablerade dinnershowkoncept tar nu steget ut i Europa för att undersöka eventuell etablering.

Under perioden 7-9 juni kommer ett kreativt team från Wallmans Nöjen med koreografen PM Andersson i spetsen tillsammans med lokal expertis att genomföra en audition i St Petersburg. Målet är att utvärdera St Petersburg som potentiell ny arena i Europa för det i Norden redan så framgångsrika och väletablerade konceptet Wallmans Salonger.

• St Petersburg är en ny, kommande, spännande stad med stor tillväxt som mycket väl kan vara det fönster vi letat efter för att göra ett första avstamp i Europa med sikte på att etablera oss vidare internationellt, säger Mikael Gordon-Solfors Vice VD Wallmans Nöjen. Vi vill nu genom en audition utvärdera om det finns artister i form av dansare, sångare, cirkusartister, starka personligheter, komiker, musikanter med flera som håller den kreativa höjden och kvalitén vi söker för att kunna leverera våra unika dinnershows.
  • Vi tror på att ha en lokal förankring med kännedom om marknaden med lokala artister för att nå framgång. Därför är kommande audition och sökandet efter talangfulla artister som kan leverera den kvalitet på upplevelsen som Wallmans innebär avgörande för en ev. etablering. Vi ser med spänning fram mot vad St Petersburg har att erbjuda, säger Mikael Gordon-Solfors.

Wallmans Nöjen är ett av Sveriges ledande företagen inom showbiz. Vi var först i Sverige med det succéartade konceptet där servitören även underhåller dig. Wallmans Nöjen har femtio år i branschen. I Wallmans Nöjen ingår Wallmans Salonger i Stockholm, Åre, Oslo och Köpenhamn, Golden Hits & Schlagerbaren i Stockholm, Wallmans Golden Hits i Helsingborg, Wallmans Intima Teater samt Engelen & Kolingen i Gamla Stan i Stockholm.

Wallmans Nöjen – Part of 2E Group AB (publ)