Wallmans Nöjen tillsätter ny VD på anrika Hamburger Börs.

Den 24 oktober tillträder Ingmari Pagenkemper tjänsten som ny VD för Hamburger Börs, ett helägt dotterbolag inom Wallmans koncern, del av 2E Group AB (publ).

Wallmans som förvärvade Hamburger Börs 1 juli 2010 har nu rekryterat Ingmari Pagenkemper som VD för Hamburger Börs. Uppdraget består i att vitalisera, modernisera och utveckla en av Sveriges mest anrika arenor.

-          Otroligt kul att vi lyckats locka Ingmari till denna tjänst. Ingmari har gjort ett otroligt starkt avtryck som personen och den drivande kraften bakom t.ex. Lydmar Hotel och Berns Salongers fantastiska scenprogram och innehåll. Hon har visat en osedvanligt god förmåga att locka intressanta artister/akter till dessa scener och har en mycket god känsla för att identifiera artister av största aktualitet i både nutid och framtid säger Mikael Gordon-Solfors, vice VD Wallmans Nöjen.

-          Vår ambition med Hamburger Börs är att scenen tillika arenan skall leva sju dagar i veckan där vi strävar efter att både vitalisera och modernisera innehåll, program och miljö. Vi är mycket glada över att Ingmari Pagenkemper har tackat ja till uppdraget, vi tror att hon har precis rätt profil, bakgrund och inte minst personlighet för att lyckas med att vidareutveckla Hamburger Börs. Med rekryteringen av Ingmari ser vi även att vi strategiskt fortsätter att stärka verksamhetsutvecklingen inom Wallmans koncern säger Eva Persson VD för Wallmans Nöjen.

-          Jag är mycket stolt och hedrad över detta uppdrag säger Ingmari Pagenkemper. Inom Wallmans koncern och dess många scener och möjligheter och då inte minst på Hamburger Börs, får jag möjligheten att applicera både mitt kunnande och mina ambitioner för scenutveckling i Sverige. Det känns väldigt utmanande och roligt.

Wallmans Nöjen är ett av Sveriges ledande företag inom nöjesupplevelser och integrerad kvalitetsunderhållning.
 Grunden till koncernen lades redan 1956 av Hasse Wallman. Sedan 2009 ingår Wallmans Nöjen i 2E Group. Wallmans Nöjen var först i
Sverige med det succéartade konceptet Dinnershow där gästerna serveras en helkväll med såväl mat som underhållning. I Wallmans Nöjen ingår idag varumärkena Golden Hits, Hamburger Börs och Wallmans. Företaget är även delägare i Ladies Night.

2E Group, nordens ledande upplevelsekoncern, skapar  upplevelser och möten för en bred publik. I koncernen ingår 2Entertain, Hansen Event & Conference samt Wallmans Nöjen. 2E Group AB (publ) med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Malmö, Växjö och Falkenberg är listat på First North med Remium som Certified Adviser.