Libero hyllar morgondagens stjärnor och levererar årets coolaste fotbollsfilm

Lagom till sommarens stora idrottsfester i Frankrike och Brasilien har Momentum skapat en ny reklamfilm för kunden Libero, som lanserar en limiterad blöjkollektion med fotbollstema. Reklamfilmen Stars of Tomorrow kretsar kring fotbollsspelande bebisar och är en charmig flirt med sporten och klassiska fotbollsreklamfilmer vi sett genom åren.

– Vi har en väldigt intensiv och spännande idrottssommar framför oss med både fotbolls-EM och OS. Tajmingen för Liberos charmiga film är perfekt och förhoppningsvis kommer den att sprida glädje i hela Norden, säger Anders Collin, projektledare på Momentum.

Stars of Tomorrow ingår i en nordisk kampanj (Sverige, Norge, Danmark och Finland) där Libero hyllar morgondagens stjärnor med en limiterad blöjkollektion, fotbollstema och en charmig reklamfilm där det är morgondagens stjärnor som spelar huvudrollen. Men att få små barn att agera som världens största fotbollsstjärnor var en utmaning…

– I Liberos produkter går det ju runt små framtida stjärnor, bokstavligen. Det kändes kul att försöka föra ihop två världar – söta bebisar och cool fotbollsfilm. Frågan var bara hur det skulle gå till tekniskt. Bebisar är bra på mycket, men att få dem att spela fotboll är inte det lättaste, säger Markus Näslund, CD på Momentum.

Lösningen blev ett samarbete med regissören Tobias Bergman (Folke Film) och animationsföretaget Swiss. Med hjälp av avancerad teknik har man gjort ett fantastiskt jobb. Resultatet är en cool fotbollsfilm med söta, små stjärnor i huvudrollerna.

Den nya filmen Stars of Tomorrow börjar rulla digitalt vecka 20. Kampanjen går ut på utvalda marknader och innehåller, förutom reklamfilm, även annonsering, digital aktivering, Instagramtävling, PR, butiksmaterial och shopper activation.

För att se filmen ”Stars of Tomorrow”, besök gärna: https://www.libero.se/morgondagensstjarnor
alternativt www.momentumsverige.se

Kund: Camilla Svensson, Marketing Manager, Region North, Libero.
Arbetsgrupp Momentum: Anders Collin, projektledare. Katrin Hamp, produktionsledare. Markus Näslund, CD. Daniel Wallin, copywriter. Fia Erixon, copywriter. Annsofie Antoncic, Art Director.
Produktionsbolag, Folke Film: Tobias Bergman, regissör. Carl Linder, producent.Christian Haag, fotograf.
Plop (ljud och musik): Fredrik Sundberg, ljud. Lasse Sander, musik.
Postproduktion: Swiss International

För ytterligare information:
Anders Collin, projektledare Momentum, tfn +46 (0) 736 844 130, e-post: anders.collin@momentumsverige.se
www.momentumsverige.se

Camilla Svensson, Marketing Manager Libero Region North, tfn +46 31 7461717