Momentum förstärker – Ulrika Sohtell ny Senior Account Director

Ulrika Sohtell är ny Senior Account Director på kommunikationsbyrån Momentum. Ulrika kommer senast från mediebyrån Mindshare, där hon arbetat de senaste fem åren. Hon har tidigare även arbetat på ANR BBDO och Force Forsman & Bodenfors.

– Momentum ser jag som en framtidsbyrå som har en ödmjuk förståelse för dagens kommunikationslandskap och det totala 360-perspektivet på alla sina uppdrag, säger Ulrika Sohtell som även har erfarenhet från kundsidan, bland annat som vd för Stiftelsen Entreprenörskap och som marknadsansvarig på Göteborgs Operan.

Under de senaste åren har Momentum börjat arbeta med en rad spännande varumärken så som Doggy, Mjau och Nivea och samtidigt fått in prestigeuppdrag på sina befintliga kunder, till exempel Libero och Libresse.

– Vi är jätteglada över att Ulrika har börjat här hos oss på Momentum. Med hennes bakgrund kommer hon att komplettera teamet på ett utmärkt sätt, i synnerhet när det gäller den strategiska varumärkesdelen och på den digitala sidan. Ulrikas tidigare erfarenhet av stora aktörer, bland annat inom FMCG, kommer tillföra värdefull kunskap och nya idéer, säger Anders Collin, vd och projektledare på Momentum.

Ulrika kommer bland annat att arbeta med Doggykoncernen och SCA som är en av Momentums största uppdragsgivare med en rad välkända varumärken.
– För mig är det viktigt att alla som arbetar med ett varumärke är engagerade i produkterna och brinner för kärnan i kommunikationen, det vill säga att föra en dialog med mottagaren, vilket man gör på Momentum. Ledarskapet är också avgörande och jag ser fram emot möjligheten att få vara med och påverka Momentums utveckling framåt tillsammans med duktiga kollegor, befintliga och nya kunder, säger Ulrika Sohtell.

För ytterligare information, kontakta:

Anders Collin, vd och projektledare Momentum, tfn (+46) 31-61 46 15, anders.collin@momentumsverige.se

Ulrika Sohtell, Senior Account Director Momentum, tfn (+46) 31-61 46 46, ulrika.sohtell@momentumsverige.se

www.momentumsverige.se

Momentum Sverige är en kommunikationsbyrå i Göteborg med 21 medarbetare som utvecklar kommunikation i syfte att stärka varumärken och bidra till ökad försäljning för sina uppdragsgivare. Momentum utför uppdrag i både köpta, egna och förtjänade kanaler.

Citat

Ulrika Sohtell