Momentum gör dokumentär reklamfilm för Libero – skildrar livets största ögonblick på ett nytt sätt

Kommunikationsbyrån Momentum Sverige står bakom Liberos nya film ”Välkommen” som visar föräldrar som får möta sina barn för första gången. Ett unikt bildmaterial fångat vid förlossningen av bildkonstnären och regissören Martina Hoogland Ivanow ackompanjerat av diktläsning. Med kampanjen vill man lyfta fram att Libero är ett svenskt varumärke och vilka fördelar det har.

Lukas Eisenhauere, fotografRikard Åström, producent    Alla bilder som används i kampanjen är, liksom filmen, autentiska. De bilder som används i print och butiksmaterial är funna på Instagram via olika hashtags och samtliga föräldrar har kontaktats och de har givit sitt godkännande att medverka.

– För Välkommen-filmen sökte vi gravida föräldrar som ville vara med i vår film. Vi valde ett dokumentärt anslag och jobbade tillsammans med bildkonstnären Martina Hoogland Ivanow. När det sedan var dags för förlossning så anslöt ett av våra team för att dokumentera. Istället för att använda en traditionell ”voice over” i filmen läses en dikt som välkomnar alla bebisar och pekar på deras möjligheter att välja sin egen väg i livet säger Markus Näslund, Creative Director på Momentum Sverige.

Filmen ”Välkommen” är en del i kampanjen ”Libero Born in Sweden” där Libero vill lyfta fram det positiva med sitt svenska arv, alltifrån produktutveckling och produktion till socialt ansvar och värderingar.
– Vi är jättestolta över den här kampanjen och inte minst filmen. Libero har sedan lång tid hämtat kunskap från barnmorskor och föräldrar för att kunna skapa så bra blöjor som möjligt. Våra blöjor är ofta de första ett nyfött barn får bära på svenska förlossningsavdelningar. Eftersom även Libero föddes i Sverige känns det därför naturligt att gestalta det genom att välkomna små nya individer till livet, säger Camilla Svensson, Marketing Manager på Libero.

Kampanjen, Libero Born in Sweden, startade den 1 oktober och har hittills fått väldigt positiva reaktioner. Välkommen-filmen har redan tusentals visningar och dikten har fått uppmärksamhet i sociala medier. Kampanjen pågår året ut och har skapats i samarbete med produktionsbolaget B-Reel Films och den erkända bildkonstnären och regissören Martina Hoogland Ivanow.

Länk till filmen: https://vimeo.com/236957198

Arbetsgrupp Libero Born in Sweden:
Momentum Sverige

Markus Näslund, CD
Annsofie Antoncic, AD
Daniel Wallin, copywriter
Anna Säwemark, copywriter
Stina Ekhammar Moberg, AD-ass
Anders Collin, projektledare
Jeanette Åberg, produktionsledare

Produktionsbolag/B-Reel Films

Sofia Ferguson, producent
Rikard Åström, producent
Martina Hoogland Ivanow, bildkonstnär och regissör
Lukas Eisenhauere, fotograf
Adam Nilsson, fotograf

För ytterligare information, kontakta:
Anders Collin, vd och projektledare, tfn (+46) 31-61 46 15, anders.collin@momentumsverige.se

Momentum Sverige är en kommunikationsbyrå i Göteborg med 20 medarbetare som utvecklar kommunikation i syfte att stärka varumärken och bidra till ökad försäljning för sina uppdragsgivare. Momentum utför uppdrag i både köpta, egna och förtjänade kanaler.