NetOnNet väljer Momentum för nytt kommunikationskoncept

Nu ska NetOnNet bli ännu tydligare i sin kommunikation mot sina kunder och det är kommunikationsbyrån Momentum i Göteborg som ska göra jobbet.
I en stenhård konkurrens där priset många gånger är kundens måttstock till ett bra köp vill NetOnNet trygga sina kunder med att de alltid gör en god affär hos dem.

– Det kändes självklart för mig att välja Momentum för det här jobbet. Jag vet vad de går för samt vad de kan göra och jag känner mig trygg i den kunskap som finns på byrån, säger Ulrika Sohtell marknadschef på NetOnNet.

Ulrika Sohtell som lämnade en tjänst som strategisk projektledare på Momentum för att nyligen ta tjänsten som marknadschef på NetOnNet vet naturligtvis vad hon pratar om när hon gjorde sitt byråval.
– Det var naturligtvis en förlust för oss när Ulrika valde att lämna för NetOnNet. Men det känns samtidigt extra roligt att hon väljer oss när hon faktiskt vet precis vad vi går för och hur vi arbetar. NetOnNet kommer bli ett mycket spännande och intensivt uppdrag för oss. Vi kommer under sommaren att arbeta fram ett helt nytt kommunikationskoncept för att förtydliga NetOnNets varumärkesberättelse. Där arbetet har utgångspunkt från den varumärkesplattform som Happy F&B tidigare tagit fram, säger Anders Collin, vd och projektledare på Momentum.

NetOnNet skiljer sig från de flesta andra i elektronikbranschen. De erbjuder inga reor eller lockpriser. Ständigt låga priser är vad de alltid vill ge sina kunder och det ska bolaget fortsätta att göra.
– Egentligen bygger det på vår företagskultur. Under den relativt korta tid som jag varit på NetOnNet ser jag att ärlighet och hjärta genomsyrar allt vi gör. Hela organisationen brinner verkligen för att kunderna ska få bästa möjliga köpupplevelse hos oss, oavsett om det handlar om pris, enkelhet, tydlighet, produktutbud eller snabba leveranser. Nu är det Momentum som ska hjälpa oss att förverkliga detta i vår kommunikation och jag ser mycket fram emot att vara en del av arbetet och se resultatet vi förväntas ha klart under tidig höst, säger Ulrika Sohtell.

Arbetsgrupp från Momentum som kommer arbeta med NetOnNet:

Marcus Näslund, CD               Anders Collin, Projektledare

Susanne Blomster, AD            Daniel Wallin, Copy

Sedan 1999 säljer NetOnNet hemelektronik från både egna och välkända varumärken direkt från lagerhyllan. Resultatet blir lagerpriser på bland annat TV, hemmabio, digitalkameror, datorer, mobiltelefoner och mycket mer, varje dag, året runt. Istället för enstaka ”reafynd” och ”prischocker” bjuder vi på upptäcktsfärd bland ständigt röda prislappar på Internet i både Sverige och Norge eller någon av våra 33 Lagershopar. Vårt huvudkontor ligger i handelsstaden Borås.

För ytterligare information kontakta:
Anders Collin, vd och projektledare Momentum, tfn (+46) 31-61 46 15, anders.collin@momentumsverige.se
Nora Ay, PR- och kommunikationschef, tfn (+46) 704-50 02 05, nora@netonnet.com
Bilder för fri publikation kontakta: Anders Ekhammar, tfn (+46) 070-46 25 79, anders.ekhammar@perspective.se

www.momentumsverige.se

Momentum Sverige är en kommunikationsbyrå i Göteborg med ett 20-tal medarbetare som utvecklar kommunikation i syfte att stärka varumärken och bidra till ökad försäljning för sina uppdragsgivare. Momentum utför uppdrag i både köpta, egna och förtjänade kanaler.

Citat

Det kändes självklart för mig att välja Momentum för det här jobbet. Jag vet vad de går för samt vad de kan göra och jag känner mig trygg i den kunskap som finns på byrån.
Ulrika Sohtell marknadschef på NetOnNet