Istanbul – starkaste resetrenden just nu

Flygsökindex av momondo ges ut varje kvartal och visar på intresseutvecklingen av flygsökningar gjorda på de 20 mest populära destinationerna i Europa och världen på
momondo.se. Flygsökindex för det första kvartalet 2018 visar bland annat att flera populära europeiska destinationer som Palma, London och Barcelona tappar något från förra årets mätning. De har istället banat väg för Turkiet, där svenskarnas fortsatt starka intresse visar i sig genom en ökning på närmare 50 procent för resesökningar till Istanbul.

– Det redan starka intresset för Turkiet visar sig fortsätta att öka. Istanbul hoppar upp till åttonde plats på topplistan och är den destination som har ökat mest jämfört med samma period förra året, säger Carl Sundberg, svensk talesperson på momondo.

Om momondo Flygsökindex
momondo Flygsökindex baseras på sökningar gjorda på momondo.se under det senaste kvartalet och andelen sökningar för de 20 mest populära destinationerna I Europa och världen jämförs sedan med andelen sökningar under samma period året innan.

momondo Flygsökindex kommer att ges ut den första torsdagen av varje kvartal.

Alla siffror och citat är fria att använda vid publicering. Källhänvisning med länk görs till: http://www.momondo.se

Carl Sundberg, svensk talesperson på momondo