Ernst Kirchsteiger hälsar god jul i Aladdinasken

I 75 år har vi svenskar önskat varandra god jul med en Aladdinask och i år kommer asken för första gången med en personlig hälsning. Du kan välja mellan att låta Ernst Kirchsteiger hälsa god jul eller spela in ett eget ”Aladdinogram” - en personlig hälsningsfilm till mottagaren av asken. För varje inspelad och visad hälsning skänker Aladdin en gåva till SOS Barnbyar.

I år kommer Aladdin med en personlig hälsning i asken. Det går nämligen att spela in en personlig hälsningsfilm som kopplas till din ask, och som visas för den du väljer att ge asken till.  Videohälsningen kan enbart ses av dig och den du ger asken till. För de som inte vill göra en egen film så har ingen mindre än Ernst Kirchsteiger, som är ambassadör för SOS Barnbyar, spelat in en julhälsning. Aladdin skänker en gåva till SOS Barnbyar för varje inspelad eller visad film.

– Julen är en speciellt fin tid på året att tänka på dem som saknar det många av oss tar för givet. Som ett tryggt hem eller ett mål mat. Genom en hälsning i Aladdinasken ger du inte bara dina nära och kära något litet extra, du gör också betydande skillnad för utsatta barn världen över, säger Catharina Gehrke, generalsekreterare för SOS Barnbyar.

SOS Barnbyar arbetar för att hjälpa utsatta barn och familjer till en bättre framtid. Idag finns verksamheten i över 134 länder och driver fler än 500 barnbyar världen över.

– Aladdinasken är en av de mest folkkära gåvorna vi har under julen och är på många sätt en bärare av kärlek och gemenskap. I år kan du sprida ännu mer julglädje genom att skicka en personlig hälsning med asken och samtidigt bidra med en måltid till behövande barn genom SOS Barnbyar, säger Jonas Magnusson, marknadschef för Marabou.

Såhär går det till:

• Titta på sidan av din nyinköpta Aladdinask, där finns en sex tecken lång kod.
  • Gå in på www.aladdinasken.se och knappa in koden.
  • Spela in en personlig julhälsning med din smartphone, dator eller surfplatta.
  • Ge bort asken med en önskan om en riktigt god jul.
  • Din vän går sedan in på www.aladdinasken.se och knappar in samma sex tecken långa kod. Nu går det att titta på din julhälsning!

Jonas Magnusson, Marknadschef för Marabou
Jonas.Magnusson@mdlz.com

Jessica W Sandberg, PR- och presschef för SOS Barnbyar
jessica.w.sandberg@sos-barnbyar.se

Mondelēz International, Inc (NASDAQ: MDLZ) är global marknadsledare inom choklad, kex, sockerkonfektyr, kaffe och pulverdryck. Mondelēz International har en årlig omsättning på cirka 35 miljarder USD och vi skapar små, goda ögonblick i 165 länder. Mondelēz International är en stolt medlem av the Standard and Poor’s 500, NASDAQ 100 and Dow Jones Sustainability Index. I Norden är vi ledande inom choklad, kaffe, färskost och chokladdryck. I vår produktportfölj har vi välkända varumärken som Marabou, Daim, Gevalia, V6, Stimorol, Philadelphia, O´boy, Oreo, Tassimo och TUC.

Mondelēz International i Norden har cirka 1500 anställda. I Sverige finns vi i Upplands Väsby och Gävle. Läs mer på vår webbsida: www.mdlznordic.com