Ny svensk klassiker – Marabou Havssalt!

Den svenska förkärleken för salta sötsaker går inte att ta miste på, och de senaste årens tillskott av lite lagom salta chokladsorter är många. Nu kommer äntligen en efterlängtad klassiker i denna moderniserade tappning – klassisk Marabou mjölkchoklad med havssalt. Marabou Havssalt, helt enkelt!

Precis i tid att välkomna det nya decenniet, och inte en dag för sent, lanserar Marabou äntligen en smakkombination som verkligen satt sin prägel på svenskarnas smakpreferenser de senaste åren – Marabou mjölkchoklad med havssalt. I den nya Maraboukakan har den lena, klassiska mjölkchokladen fått sällskap av en angenäm sälta från flingor av havssalt.

- Marabou Havssalt är ett givet tillskott till vår stora familj av smaker. Den subtila hinten av havssalt gifter sig perfekt med den lena mjölkchokladen, och ger en smakupplevelse som vi vet uppskattas av så många. Vi hoppas att den ska bli lika omtyckt som den varit efterlängtad, säger Niklas Larsson, varumärkesansvarig för Marabou.

Den nya chokladkakan väger 185 gram, dyker upp i utvalda butiker vecka 2 och lanseras brett vecka 8.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Niklas Larsson, Marknadsansvarig för Marabou
niklas.larsson@mdlz.com, 070 752 71 93

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) är ett globalt snackingföretag, med proforma 2018 intäkter på 26 miljarder USD. Genom att skapa små, goda ögonblick i 150 länder, är Mondelēz International världsledande inom kex, choklad, tuggummi, sockerkonfektyr och pulverdryck, med miljarddollarvarumärken såsom Oreo, belVita, och LU kakor; Cadbury ,Milka och Toblerone choklad; Trident tuggummi och Tang pulverdryck. I vår svenska produktportfölj har vi välkända varumärken som Marabou, Daim, Aladdin, V6, Stimorol och O'boy. Mondelēz International är en stolt medlem av Standard and Poor's 500, NASDAQ 100 och Dow Jones Sustainability Index. Besök www.mondelezinternational.com eller följ oss på Twitter på www.twitter.com/MDLZ