Lunarstorm blir mediehuset Lunar Group

Report this content

Lunarstorm expanderar, breddar verksamheten och blir mediehuset Lunar Group. Detta sker genom förvärv av 100% av Bilddagboken och 57% av TYDA.

Lunar Group blir det ledande digitala mediehuset med unga som målgrupp. Avsikten är att genomföra ytterligare förvärv samt att skapa ett flertal unika tjänster. Lunar Group omfattar drygt 1,4 miljoner medlemmar och har över 1 miljon unika besökare per vecka.

-Vi vill bredda verksamheten med nya innovativa tjänster, som inga andra sajter har. Med de förändringar vi annonserar idag skapas de bästa förutsättningarna för att genomföra våra planer och befästa vår position som det ledande digitala mediehuset för unga, säger styrelseordföranden för nya Lunar Group, Sten Mörtstedt i en kommentar.

För att ta oss an de utmaningar som finns på marknaden skapas nu en ny koncernstruktur som går under namnet Lunar Group och en ny koncernledning tillsätts, tillägger Sten Mörtstedt.

Kjell Nilsson utnämns till tillförordnad koncernchef. Kjell har arbetat inom CLS-gruppen sedan 2001 och var arbetande styrelseordförande i Lunarstorm 2001-2004.

Staffan Forsström utnämns till chef för Lunarstorm. Han är f.n. VD i XtraWorks, ett bolag inom CLS-koncernen som syftar till att skapa arbete för ungdomar.

Fredric Gunnarson är styrelseledamot i Lunar Group och utnämns till chef för affärsutvecklingen för Lunar Group. Fredric har också ansvar i koncernledningen för Bilddagboken som styrelseordförande i detta bolag.