Monitor tar över nycklarna till Låset

Report this content

Monitor växer och utvecklas, mycket tack vare sina kunder, men också på grund av deras väl valda samarbetspartners. Låset i Centrum är en av dem. I över 40 år har de ökat säkerheten i Göteborg, och i många år har de haft ett lika nära som lyckat samarbete. Nu går de samman.

Monitors bil

65 års erfarenhet
Förtroende är ingenting man får, det är något man förtjänar. Sedan starten 1994 har man på Monitor installerat säkerhetslösningar lika noggrant som de har valt samarbetspartners.

- Det gläder oss att Låset nu är en del av Monitor. Tillsammans har vi 65 års samlad erfarenhet av smarta och smidiga säkerhetslösningar. Tillsammans kan vi hjälpa fler, säger Martin Dennås, VD Monitor Larm.

Att Låset nu tillhör Monitor innebär många fördelar, men få praktiska förändringar. Låset kommer att finnas kvar i samma lokaler – med samma personal, hemsida och telefonnummer som tidigare. Den stora förändringen blir att man på Monitor erbjuder en resursförstärkning som breddar produkt- och tjänsteutbudet.

Same same but different
- Vi lämnar med stolthet över företaget till Monitor Larm & Bevakning. De har under flera år varit Låsets enskilt största kund. Av denna anledning har vi ett nära samarbete mellan företagen. Det känns därför naturligt att Monitor Larm & Bevakning blir nya ägare i Låset och fortsätter att utveckla och erbjuda våra kunder lösningar som ligger i tiden, säger Kenneth & Helene Nyström, Låsets fd ägare.

Monitor är glada över förtroendet och från och med nu är Kenneth (som är expert på spanjolettfrågor) och Helene verksamma på Elektrolåset Sverige AB, som har sitt säte i Kalix. Monitor önskar Kenneth och Helene ett stort lycka till med utvecklandet av sin verksamhet i Norrbotten.

Om Monitor Larm AB:
Monitor Larm AB är en certifierad anläggarfirma för inbrottslarm enligt SSF 130. Vi tillhandahåller certifierade säkerhetslösningar som skyddar personal, material och ekonomiska värden. Vi startade år 1994 i Göteborg, är 20 anställda och har i dagsläget utfört över 4000 säkerhetsinstallationer. Vårt mål är att skapa en tryggare och enklare vardag för personal i verksamheter samt privatpersoner i fastigheter. Genom att samla all installation, administration och hantering av säkerhetslösningar under ett och samma avtal kan vi erbjuda en flexibel helhetslösning. Monitors tre ledord är Säkert, Smart och Smidigt.

Martin Dennås
martin.dennas@monitor-larm.se