Dansk hemsidesuccé lanseras i Sverige

Report this content

Idag lanseras mono.net i Sverige – en gratistjänst där alla på ett enkelt sätt kan skapa egna proffsiga hemsidor. Det finns även goda möjligheter att tjäna pengar på hemsidorna genom monos unika samarbetsavtal med sökjätten Google.

60 000 danskar har hittills byggt hemsidor gratis med mono.net. Utan att kunna varken kod eller design, kan vem som helst i ett enkelt ”drag-and-drop”-gränssnitt bygga egna hemsidor genom färdiga byggstenar. Verktyget passar utmärkt till privatpersoner som vill lägga upp sitt CV eller förverkliga sin affärsidé samt för företag och föreningar som snabbt och enkelt vill skapa en hemsida som de kan administrera och uppdatera helt själva. – Jag tror starkt på att göra-det-själv-trenden kommer att öka då tekniken mer avancerad samtidigt som den blir med användarvänlig . Snart kommer det inte att finnas något behov av dyra webbdesignkonsulter utan har man en affärsidé är det bara att tag i sin egen framtid, säger Louise Lachmann, VD och delgrundare till mono.net. Med mono har användarna goda möjligheter att tjäna pengar på sin hemsida, genom ett exklusivt samarbete med Google som innebär att annonserna på hemsidan (om man väljer att ha det) får en starkare koppling till sidans innehåll jämfört med liknande lösningar. Det generar i sin tur mer relevant trafik som skapar annonsklick. Alla mono-sajter premieras också av Google så att de hamnar högt upp i Googles organiska sökresultat. mono.net erbjuder tre olika modeller - en helt gratis och två betalmodeller. I gratisversionen får du 30 reklamfria dagar och sedan sätts 50 % av annonsintäkterna in på ditt bankkonto. För 19 kronor i månaden har du möjlighet att välja bort Google-annonser eller så tjänar du 75 % av annonsintäkterna. För 59 kronor i månaden får du ditt egna domännamn samt 75 % intäkt av annonsintäkterna. Med betalversionerna får du även extrafunktioner så som gästbok, obegränsat med lagringsutrymme samt en lösenordsverifiering för de som vill ha extra skydd av sitt innehåll. Med en mängd stilrena designmallar kan användaren helt fritt bestämma hur sin webbsida ska vara uppbyggd. Med enkla funktioner kan den göras personlig, interaktiv och dynamisk med exempelvis fotoalbum, RSS-moduler där användaren enkelt kan dra informationsflöden från favoritbloggar eller hemsidor, inbäddning av YouTube-filmer samt filhantering. Besök www.mono.net för att komma igång.

Taggar: