Monocl har nu hälften av världens 20 största läkemedelsbolag som kunder

Report this content

• Monocl når ett av bolagets största milstolpar, mindre än tre år efter lansering
  • 50% av världens 20 största läkemedelsbolag samt 50% av de 10 världsledande instrumentbolagen är idag en del av Monocls kundportfölj

Monocl, företaget bakom den globalt ledande plattformen för att identifiera och bygga affärsrelationer med experter inom life science, meddelar idag att man adderat en rad världsledande bolag som kunder. Den globala kundbasen består av bolag så som Pfizer, Novartis, Bayer, AstraZeneca, Amgen, ThermoFisher Scientific, Agilent and Bio-Rad Laboratories.

Björn Carlsson, VD för Monocl: ”Hela organisationen bör vara väldigt stolta över vad vi har lyckats åstadkomma på så kort tid. Vi har förmånen att få arbeta tillsammans med flera av världens främsta företag och det är fantastiskt kul att se att vårt obevekliga fokus på användarupplevelse betalar av sig. Under de kommande månaderna har vi en rad stora produktreleaser planerade som kommer att ge våra användare ytterligare konkurrensfördelar vid identifiering och etableraring av relationer med opinionsledare, kunder och andra inflytelserika experter. Vi är bara i början på vår resa.”

Om Monocl
Monocl utvecklar en banbrytande mjukvaruplattform som ger användare möjlighet att söka, prioritera och etablera djupa affärsrelationer med experter inom life science. Plattformen innehåller miljontals dynamiska profiler med opinionsledare, läkare, vetenskapliga experter, prövningsledare och kunder. Varje profil är utformad för att erbjuda ett 360-graders perspektiv, vilket gör det möjligt att förstå relevant vetenskaplig och klinisk forskning, nyckelsamarbeten, affärsrelationer och mycket mer. För mer information, besök www.monocl.com.

Felix Jansson
E-mail: felix.jansson@monocl.com