Egenskaperna som arbetsgivarna söker

Pressmeddelande 2009-11-09 Så ror du hem jobbet: Egenskaperna som arbetsgivarna söker Är du strukturerad, självgående och prestigelös? Då är du svenska arbetsgivares drömkandidat. Detta enligt jobbsajten Monster som tillsammans med textanalysföretaget Saplo har undersökt de mest förekommande adjektiven i platsannonserna på http://www.monster.se. Resultatet är en talande bild av de egenskaper som är mest eftersökta av de svenska arbetsgivarna. På uppdrag av Monster har företaget Saplo undersökt alla platsannonser som finns på Monsters webbplats. Totalt rör det sig om drygt 3000 platsannonser. Syftet har varit att identifiera de mest förekommande adjektiven i platsannonserna. Ur det har Monster fått fram en lista över de egenskaper som svenska arbetsgivare värderar högst. Arbetsgivarnas mest eftersökta egenskaper - Topp 10: 1. Strukturerad 2. Självgående 3. Prestigelös 4. Initiativrik 5. Ansvarstagande 6. Utåtriktad 7. Positiv 8. Serviceminded 9. Flexibel 10. Säljinriktad Källa: Saplo/Monster För mer information och hela listan, kontakta: Stefan Rizvi, marknadschef Monster Skandinavien +46 703 42 03 61 stefan.rizvi@monster.se Mattias Tyrberg, verkställande direktör Saplo +46 709 79 77 24 mattias@saplo.com