• Monster.se/

Pressmeddelande 2011-04-20  ​Monster satsar mobilt under 2011 -Monsters jobbsök nu tillgänglig från fler plattformar

Monster har släppt sin Androidapp för jobbsökning. Tidigare har Monster lanserat en app för iPhone och en för iPad. Monsters appar kan laddas ner gratis via Android Market  och Apple App Store.

”Mobil teknologi gör det möjligt för jobbsökande och företag som vill anställa att komma i kontakt med varandra var som helst, när som helst. Apparna är fullt integrerade med användarnas konton hos Monster med åtkomst till CV:n, personliga brev, ansökningshistorik med mera, vilket ger en smidig upplevelse vid jobbsökning. Med tillgången till Google Maps ser man även placeringen för den utlysta tjänsten. Monsters mål är att göra det enklare att hitta ett nytt jobb så att du kan spendera din tid mer effektivt,” säger Victoria Malm, Product manager på Monster Scandinavia.

Monsters appar för iPhone, iPad och Android innehåller sammanfattningsvis:

•         Monsters sökteknologi – Sök efter jobb var du än är.
  •        Sparade sökningar – Spara dina sökningar som MatchMail och bli meddelad när ett nytt jobb som matchar dina kriterier publiceras.
  •        Sparade jobb – Spara önskade jobb i en lista och ansök till jobben i listan när du vill och har tid.
  •        Google Maps för placeringen för den utlysta tjänsten.
  •        Ansök till jobb – Ansök till jobb direkt från din mobil. Välj vilket CV och personligt brev du vill ansöka med och skicka ansökan.
  •        Ansökningshistorik – Håll koll på jobben som du har ansökt till.
  •        CV & personliga brev – Se dina sparade CV:n och personliga brev på ditt Monsterkonto och ansök direkt från din mobiltelefon.

Ytterligare en unik möjlighet med Monsters appar är att de har samma globala räckvidd som Monster vilket ger tillgång till Monsters platsannonser i 37 unika länder och 19 olika språk från en och samma portal.

För mer information om Monsters mobila appar kontakta gärna:

Victoria Malm
Product Manager, Monster Worldwide Scandinavia AB
Dir: +46 8 506 523 68,  Mob: +46 70 342 03 68,
victoria.malm@monster.se

Länkar för mer information:

Om Monster Scandinavia - Nätrekryteringsföretaget

Monster Scandinavia (http://www.monster.se/) grundades 1997 under namnet Jobline, och har sitt huvudkontor i Stockholm. Monster Sverige är en del av Monster®, det ledande, globala verktyget för karriär och rekrytering på Internet. För mer information om Monster Sveriges branschledande produkter och tjänster, vänligen besök: http://recruiter.monster.se/rekryteringsprodukter/alla-produkter.aspx

Om Monster Worldwide

Monster Worldwide, Inc. (NYSE: MWW) är moderbolaget till Monster®, det ledande, globala verktyget för karriärplanering och rekrytering på Internet sedan över ett decennium. Monster har som mål att sammanföra människor för att utveckla deras liv. Monster har lokal representation på nyckelmarknader i Nordamerika, Europa och Asien och arbetar genom att koppla samman arbetsgivare med arbetssökande på alla nivåer och genom att erbjuda personlig karriärcoachning till kandidater världen över. Monster erbjuder annonsörerna stora, väldefinierade målgrupper genom webbplatser och webbtjänster. Monster Worldwide är medlem av S&P 500 Index. För mer information om Monsters produkter och tjänster, besök www.monster.com. Mer information om Monster Worldwide finns på http://about-monster.com

Taggar: