Aim’n och Baumgarten Di Marco till Mood Stockholm

Årets Habit-finalister Aim’n och Baumgarten Di Marco öppnar pop up i Mood Stockholm den 15, 17 och 18 november. Ett välkommet gästspel inom sportmode och accessoarer.

Den 16 november arrangeras Habit Modegalan för elfte året i rad för att uppmärksamma och lyfta de personer och företag som under året visat på extraordinära prestationer. Finalisterna i kategorin ”Årets Nykomling” Aim’n och Baumgarten Di Marco öppnar i samband med detta upp en pop up i Mood Stockholm. Baumgarten Di Marco finns på plats den 15 november och Aim’n den 17 och 18 november.

– Vi på Mood värnar om skandinavisk ny design och därmed känns det extra roligt att få vara med och lyfta dessa intressanta nykomlingar inom mode som dessutom ger våra besökare något extra under några dagar, säger Karin Lagerqvist, marknadsansvarig, Mood Stockholm.

Aim’n och Baumgarten Di Marco är två av tre Habit- finalister i kategorin ”Årets nykomling” med följande motiveringar:

Aim’n: “Grundarna av Aim’n har byggt ett välmående företag med mottot att inspirera och motivera kvinnor till en aktiv livsstil. Sportnykomlingen har lyckats skapa lojala kunder världen över. Produkternas färg och form inspireras från naturen med vågade skärningar som framhäver former utan att tumma på funktionen.”

Baumgarten Di Marco:” Svenska juveleraren Baumgarten Di Marco har hittat ett sätt att kombinera högkvalitativ tillverkning med ett stort socialt ansvars- tagande. Genom att ta hand om resterna från slipad rådiamant och passa in materialet i nya smycken tillverkade i silver och guldpläterat silver skapas varumärkets klassiska former.”

För mer information, vänligen kontakta:

Karin Lagerqvist, Marknadsansvarig Mood Stockholm

E-post: karin.lagerqvist@amffastigheter.se

Tel: + 46 8-696 32 11

Om Aim’n:

Aim’n är ett svenskt sportmärke som är grundat av Tekla & Helen, två unga och målmedvetna tjejer med stora drömmar som tröttnade på att bära tråkiga och oinspirerade träningskläder. Idag 3 år senare säljer vi till över 110 länder, har 17 noga utvalda återförsäljare och en butik, belägen i Halmstad, här märket grundades. Vi strävar efter att erbjuda en unik design som boostar dig i din vardag. Vi vill inspirera och motivera kvinnor till en aktiv livsstil och till att tro på sig själv och sina drömmar.

www.aimn.com - @aimnsportswear

Om Baumgarten Di Marco:

Det svenska varumärket Baumgarten Di Marco, skapar tidlösa smycken med fokus på material, kvalitet och design. I sortimentet som kännetecknas av en avskalad minimalism med ett råare uttryck, spelar rådiamanten en central roll. Baumgarten Di Marco har sin bas i Stockholm och grundades 2014 av Lisa von Baumgarten och Jenny Kask, som därmed förenade stor erfarenhet av mode, formgivning och produktion med djuplodande kunskap om material, metoder och hantverk. Baumgarten Di Marco anlitar hantverkare av högsta klass från hela världen och använder enbart de ur miljöhänsyn bästa materialen och tillverkningsmetoderna. Resultatet är tidlösa kollektioner med en unik design.

www.baumgartendimarco.com - @baumgartendimarco

Om Mood Stockholm

Mood Stockholm är en urban mötesplats belägen i centrala Stockholm. Med en unik butiksmix på ett 50- tal butiker, flertalet populära restauranger och mötesrum har handelsplatsen utvecklats till en självklar mat-och shoppingdestination som satt hela området på kartan sedan öppning 2012. I den brokiga och levande miljön kan man njuta, shoppa, umgås och arbeta under en stor del av dygnets alla timmar. Mood Stockholm är helt enkelt en modern stad i staden. Läs mer om Mood på http://moodstockholm.se