BLK DNM OCH DANIEL WELLINGTON TILL MOOD STOCKHOLM

Nu öppnar två helt nya butiker i Mood Stockholm. Redan i juli öppnar modevarumärket BLK DNM och efter sommaren slår klockvarumärket Daniel Wellington upp sina dörrar i handelsplatsen. Butikerna är ett led i Mood Stockholms utveckling att kunna erbjuda besökarna fler internationellt erkända och framstående varumärken inom mode.

– BLDK DNM och Daniel Wellington känns helt rätt för våra besökare och vi är väldigt glada över att de har valt att flytta in hos oss. Vi jobbar ständigt på att vidareutveckla Mood Stockholm för att skapa en levande och urban upplevelse för modeintresserade och det här ytterligare ett steg i den riktningen, säger Annika Ljungberg, marknadsområdeschef Mood Stockholm.

För Daniel Wellington blir butiken i Mood Stockholm den första någonsin i Sverige.

– Vi ser fram emot att öppna vår första pop-up butik i Europa och vårt mål är att skapa en personlig och inspirerande shoppingupplevelse. Daniel Wellington har en stark närvaro på social media och vår fysiska butik, strategiskt placerad i Mood Stockholm, ser vi som ett naturligt steg i att ytterligare stärka relationen och komma närmare våra kunder, säger Roger Kylberg, VD Daniel Wellington.

Korta fakta:

BLK DNM

BLK DNM grundades 2011 av Johan Lindeberg med grunden i de perfekta jeansen. Istället för att anpassa varumärket efter säsongens trender är kollektionerna inspirerade av kvarteren i New York runt BLK DNM:s huvudkontor och består av tidlösa klassiker med attityd.

Daniel Wellington

Klockvarumärket grundades 2011 av entreprenören Filip Tysander. Historien bakom bolaget började 2006 när Filip Tysander befann sig på resande fot i Australien. Under resan lärde han känna en brittisk medresenär vid namn Daniel Wellington som hade en känsla för stil och som gillade att matcha sina vintageklockor med gamla slitna Natoremmar. Filip blev så inspirerad av sin nya väns tidlösa stil att han bestämde sig för att starta sin egen klocklinje. Utbudet av herr- och damklockor är enkla och sofistikerade till utseendet och finns med både NATO och läderarmband.

Cecilia Österholm, kommunikationsansvarig, AMF Fastigheter

E-post: cecilia.osterholm@amffastigheter.se

Tel: + 46 8 696 3305

MOOD Stockholm är en unik mötesplats belägen i centrala Stockholm. Sedan öppningen mars 2012 har platsen utvecklats till en självklar mat- och shoppingdestination, som satt hela området på kartan, både för stockholmarna och för turister. I den brokiga och levande miljön kan man njuta, shoppa, umgås och arbeta under en stor del av dygnets timmar. Mood Stockholm är helt enkelt en modern stad i staden.

Läs mer på www.moodstockholm.se