Leila’s General Store öppnar i Mood Stockholm

På alla hjärtans dag, den 14 februari 2014, slår Leila Lindholm upp dörrarna till sin nya köksbutik i Mood Stockholm.

– Vi är glada att Leila valt Mood Stockholm när hon nu öppnar sin första fysiska butik. Leilas vackra och originella redskap för köket blir ett positivt komplement till vårt nuvarande utbud, säger Annika Ljungberg, centrumchef Mood Stockholm.

Leila’s General Store grundades i mars 2011 och har på kort tid blivit en framgångsrik och populär konceptbutik på nätet. Sortimentet består av Leilas egendesignade köksprodukter i en personlig och inspirerande stil.

Just nu pågår förberedelserna inför butiksöppningen för fullt. Det ska bli otroligt kul att få välkomna de första kunderna den 14 februari, säger Leila Lindholm.

Leila’s General Store öppnar i Mood Stockholms del ”every day shopping” på plan 3. Butiken omfattar ca 80 kvadratmeter.

Butiken kommer att ha ett varierat sortiment; Leilas böcker, utvalda vintageföremål, pastellfärgade köksprodukter i emalj, färgat glas i amerikansk retrostil, textilier i vackra mönster, handgjorda träredskap, slickepottar i silikon, ekologiskt nedbrytbara sugrör i papper, flaggspel, snygga metallburkar for förvaring, klassiska pajformar och mycket mer.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Cecilia Elovsson, presskontakt AMF Fastigheter
cecilia.elovsson@amffastigheter.se

Åsa Cannerheim, presskontakt Leila’s General Store
asa@leila.se

Fakta Mood Stockholm
Mood Stockholm är en stad i staden, ett shoppingkvarter med konceptet ”Beyond shopping”. Mood Stockholm erbjuder en helt ny shoppingupplevelse med ett 60-tal butiker, stort utbud av Stockholms bästa restauranger och unika conciergetjänster.

Wishing, desire och everyday shopping
Mood Stockholm identifier tre olika beteenden – wishing, desire och everyday shopping. Genom att anvisa de tre kategorierna till egna stadsdelar och dessutom tillägna dem egna känslor och uttryck kan besökare vandra omkring och ständigt möta nya intryck. Sammantaget skapas en arena som passar utmärkt för såväl vardagsshopping och trevliga matstunder som för konferenser, möten och kulturella upplevelser.

Om oss

MOOD Stockholm invigdes i mars 2012 och är det senaste tillskottet bland Stockholms innerstads alla handelsplatser. MOOD Stockholm är ett helt nytt och unikt koncept. Den naturliga mötesplatsen för människor som lever, arbetar och shoppar i city. En stad i staden, med gator, torg och parker - alla med sin individuella karaktär och atmosfär med utvalda butiker, specifika färger och tempon. Vi kallar det "Beyond Shopping". Här hittar du cirka 55 speciellt utvalda butiker med alltifrån kända internationella varumärken till mindre lokala koncept. Concierge för service, träkojor för konferens, urban trädgård, personal shopper och fantastiska restauranger.

Citat

Vi är glada att Leila valt Mood Stockholm när hon nu öppnar sin första fysiska butik. Leilas vackra och originella redskap för köket blir ett positivt komplement till vårt nuvarande utbud.
Annika Ljungberg, centrumchef Mood Stockholm.