LIVFULL OCH FÄRGSPRAKANDE JULDEKOR SKA SYMBOLISERA ÅTERGÅNGEN TILL STADEN

Årets jultema i Mood Stockholm illustreras av en färgsprakande påfågel, som symboliserar återfödelse. De kommande veckorna fylls handelsplatsen av ljud, ljus, doft och dekor för att inge hopp om att liv och puls återigen kan fylla staden efter pandemins slummer.

- Vi har en speciell tid bakom oss, präglad av distansering och oro. I takt med att smittspridningen minskat har vi kunnat se en återgång till staden, och under hösten har restauranger, butiker och mötesplatser fyllts av liv igen. Denna speciella tid har vi velat skildra med årets jul, med förhoppningen om en positiv utveckling framåt, säger Cecilia Åkesson, centrumchef för MOOD Stockholm.

Julen i MOOD Stockholm illustreras bland annat av påfågeln, en symbol för återfödelse och livets goda. Handelsplatsens besökare kommer att kunna uppleva årets jul med alla sina sinnen – utöver ljus och dekor har en speciell doft och ett speciellt ljud tagits fram.

- Årets juldekor sticker ut och tar för sig. Vi hoppas att de som besöker oss blir överraskade och glada av den här färgsprakande och lite extravaganta upplevelsen, säger Sandra Vannequé, marknadsansvarig för MOOD Stockholm.

MOOD Stockholm och det omgivande kvarteret MOOD District har de senaste åren profilerat sig allt mer som en plats för möten, upplevelser och innovation. Med koncept som The Lobby har aktörer kunnat testa nya grepp och utforska i praktiken hur framtidens handel kan utformas. Under hösten har flera nyheter tillkommit på handelsplatsen som går i linje med detta.

Den 16 november öppnade Intel-Elgiganten Pop-up, ett nytt butikskoncept utvecklat av Soniq i samarbete med Intel och Dell för bland annat datorer och ljudsystem. I butiken kommer den senaste tekniken inom ljudsystem att användas för att kommunicera med kunden, med syfte att utforska hur framtidens butik kan utformas och samtidigt skapa en upplevelse för besökaren.

Upplevelsen står även i fokus hos Indoor Golf Group, Sveriges största aktör inom inomhusgolf, som öppnade på plan två i oktober. I början av november öppnade även det nytänkande matkonceptet Colorfield på plan ett.

Årets juldekor i MOOD Stockholm är framtagen i samarbete med Dekoform, och ljud och doft i samarbete med Efterklang. De olika delarna kommer succissivt på plats under slutet av november.

För mer information, kontakta:
Bodil Hassel, presskontakt AMF Fastigheter
E-post: bodil.hassel@amffastigheter.se

Om MOOD Stockholm
MOOD Stockholm är en urban mötesplats belägen i centrala Stockholm. Med en unik butiksmix på ett 50- tal butiker, flertalet populära restauranger och mötesrum har handelsplatsen utvecklats till en självklar mat-och shoppingdestination som satt hela området på kartan sedan öppning 2012. I den brokiga och levande miljön kan man njuta, shoppa, umgås och arbeta under en stor del av dygnets alla timmar. Mood Stockholm är helt enkelt en modern stad i staden. Läs mer om Mood på http://moodstockholm.se.