MOOD STOCKHOLM ERBJUDER SHOPPING VIA QR-KODER

Under fjolåret började Mood Stockholm erbjuda kostnadsfri hemkörning av varor till sina kunder som ett sätt att göra handelsplatsen tillgänglig för fler. Erbjudandet har varit väldigt uppskattat och utökas nu ytterligare genom att addera möjligheten att shoppa via QR- koder.

- Förutom att ytterligare förenkla shoppingen för våra kunder är det här också ett sätt att utforska världen mellan fysisk och digital handel. Mood Stockholm strävar alltid efter att vara i framkant när det kommer till digitala lösningar som kombinerar de två världarna, säger Sandra Vanneque, marknadsansvarig på Mood.

QR-koden kommer att synas i Mood Stockholms skyltfönster både inne i Mood och ut mot Mäster Samuelsgatan. Genom att skanna koden med telefonkameran kopplas man via sms ihop med personalen på den personliga shoppingservicen som då hjälper till med köpet samt kan svara på frågor om produkten. Det går sedan att välja kostnadsfri hemleverans eller beställa varan för upphämtning vid någon av Mood Stockholms entréer. Sms:et besvaras direkt under ordinarie öppettider eller nästkommande dag om handelsplatsen är stängd.

- Under det gångna året så har vi testat på olika sätt för att underlätta shoppingen för våra kunder och hyresgäster och samtidigt följa de restriktioner som finns. Vi har verkligen fått tänka kreativt och utanför boxen vilket har varit både kul och utmanande, säger Sandra Vanneque.

Möjligheten att shoppa via QR-koder blir tillgänglig från slutet av maj och kommer finnas kvar under hela sommaren.

För mer information kontakta:
Tina Landelius, presskontakt AMF Fastigheter
E-post: tina.landelius@amffastigheter.se