NU LANSERAS MOOD LIVE – EN INSPIRATIONSSERIE MED DIGITAL LIVESHOPPING FRÅN MOOD DISTRICT

På torsdag är det premiär för MOOD Live – en ny interaktiv och livesänd shoppingupplevelse i serieformat från MOOD District i Stockholm. Under femton avsnitt kommer tittarna få ta del av vinterns trender, träffsäkra tips och intervjuer med välkända profiler, allt under ledning av programledaren Sofia Kacim. MOOD Live, som är handelsplatsens största digitala satsning, möjliggör nu även live-shopping direkt under sändning med hemleverans samma dag.

Efter sommarens uppskattade pilotserie Summer MOOD TV fortsätter MOOD District att utveckla shoppingupplevelsen tillsammans med live-videobolaget Bambuser. Idag lanseras den nya mode- och livsstilsserien MOOD Live som under femton avsnitt kommer ta tittarna på en inspirerande resa genom MOOD District. Under säsongen kommer programledaren och retorikexperten Sofia Kacim gå igenom trender inom mode, mat, inredning och välmående, intervjua välkända profiler och dela tips från MOOD:s experter – allt i ett format som flörtar med de senaste digitala trenderna från Youtube, Tiktok mm.

– Jag ser fram emot att leda tittarna genom den bredd av berättelser och inspiration som finns inom MOOD District. Det kommer bli en innehållsrik säsong med många bra tips och ett och annat erbjudande, säger Sofia Kacim som kliver in i rollen som programledare från och med avsnitt tre.

Under MOOD Live kommer tittarna att kunna shoppa produkterna de ser direkt under livesändningen. För boende i Stockholmsområdet* erbjuds hemleverans redan samma dag.

– MOOD Live är ett perfekt exempel på hur framtidens shopping kan se ut, när det fysiska och digitala sammanstrålar i ett format som erbjuder det lilla extra. Att avsnitten spelas in live gör att de som tittar kan engagera sig direkt i chatten och få känslan av att vara på plats, oavsett vart de befinner sig, säger Caroline Sjöblom, marknadsansvarig MOOD District.

–  Vi är mycket glada över att fördjupa vårt samarbete med MOOD Live och tillsammans vidareutveckla en unik kundupplevelse som kombinerar inspiration, engagemang och shoppingglädje, säger Maryam Ghahremani, vd på Bambuser.

MOOD Live sänds varje torsdag klockan 14.00 under femton veckor med start den 12 november. Du hittar avsnitten via https://www.moodstockholm.se/

*Leverans sker inom en 2 milsradie från MOOD District.

För mer information kontakta:
Tina Landelius, presskontakt AMF Fastigheter
E-post: tina.landelius@amffastigheter.se

Om Bambuser AB
Bambuser grundades 2007 som världens första företag med en plattform för interaktiv mobil live-video-sändning och är en ledande leverantör inom livevideosegmentet. Under 2019 introducerade Bambuser Live Video Shopping vilket möjliggör live shopping direkt på varumärkens hemsida. Bambuser är noterat på Nasdaq First North Growth Market och har huvudkontor i Stockholm.

Om MOOD Stockholm
MOOD Stockholm är en urban mötesplats belägen i centrala Stockholm. Med en unik butiksmix på ett 50-tal butiker, flertalet populära restauranger och mötesrum har handelsplatsen utvecklats till en självklar mat-och shoppingdestination som satt hela området på kartan sedan öppning 2012. I den brokiga och levande miljön kan man njuta, shoppa, umgås och arbeta under en stor del av dygnets alla timmar. Mood Stockholm är helt enkelt en modern stad i staden. Läs mer om Mood på http://moodstockholm.se