NU PREMIÄRÖPPNAR SUITSUPPLY I STOCKHOLM

Suitsupply är ett av världens mest kända modevarumärke för män och erbjuder hög kvalitet till överkomliga priser. Den 18:e Maj öppnar Suitsupply sin första butik i Sverige och har valt att etablera sig i Mood Stockholm.

Butiken slår upp sina dörrar i Mood Stockholms största butiksyta på 890 kvadratmeter, med ingång från Norrlandsgatan samt inifrån Mood. Varumärket har satsat stort på att göra något alldeles extra av butiksmiljön vad gäller estetik och atmosfär. I utbudet kan kunderna hitta hela kollektioner av säsongens kostymer, jackor, skor, ytterkläder, accessoarer tillsammans med varumärkets ”alltid-i lager kollektion”. Man kommer även att erbjuda en Custom Made to Measure avdelning med hög servicenivå.

Suitsupply grundades år 2000 i Amsterdam av Fokke de Jong. Varumärket är uppmärksammat för att välja spektakulära ytor och byggnader för sina butiker. Idag är bolaget ett av världens snabbast växande modevarumärken med 84 befintliga butiker över hela världen. Etableringen av Suitsupply i Mood Stockholm stärker ytterligare handelsplatsens utbud inom herrmode.

– Vi är väldigt glada att Suitsupply väljer att öppna sin första butik i Sverige i Mood Stockholm. Det internationella modevarumärket kompletterar vårt övriga utbud med ett starkt erbjudande till den mode- och kvalitetsmedvetna konsumenten, säger Annika Ljungberg, marknadsområdeschef hos AMF Fastigheter.

För mer information vänligen kontakta:

Marta Jarzabek Hulthén, AMF Fastigheter
Email: marta.jarzabek-hulthen@amffastigheter.se
Tel: + 46 70 585 05 88

Kirsten Zwijnenburg, Suit Supply
Email: kzwijnenburg@suitsupply.com
Tel: +1(917) 913-6757

Om Mood Stockholm:
Mood Stockholm är en urban mötesplats belägen i centrala Stockholm. Med en unik butiksmix på ett 50- tal butiker, flertalet populära restauranger och mötesrum har handelsplatsen utvecklats till en självklar mat-och shoppingdestination som satt hela området på kartan sedan öppning 2012. I den brokiga och levande miljön kan man njuta, shoppa, umgås och arbeta under en stor del av dygnets alla timmar. Mood Stockholm är helt enkelt en modern stad i staden. Läs mer om Mood på http://moodstockholm.se.