Tre nya pop ups till MOOD – BY BANOO, Queen of Licorice och Ninas Nuggets

Tre spännande varumärken gästspelar inom kort i MOOD-gallerian i centrala Stockholm. I november öppnar BY BANOO och Queen of Licorice och tidigare i höstas öppnade Ninas Nuggets. Med pop ups ges möjlighet att testa nya koncept inom retail på platsen och utforska nya sätt att använda den fysiska butiken.

Handels- och mötesplatsen MOOD och det omgivande kvarteret är en myllrande och dynamisk plats som samlar kontor, butiker, restauranger och caféer. MOOD fungerar ofta som en testbädd för nya koncept inom retail, restaurang, möten och service och under hösten och vintern skapas här utrymme för tre nya pop ups.

- Genom vår satsning på pop ups bygger vi relationer med spännande varumärken i ett tidigt skede och ger samtidigt en vitamininjektion till platsen. Vi har valt ut dessa tre aktörer för att vi tror på dem och deras koncept och för att de alla på sina egna sätt passar MOOD och publiken som rör sig här väldigt bra, säger Alice Leffler, Specialty Leasing Manager på AMF Fastigheter.

BY BANOO skapar stilrena och funktionella jobbväskor för kvinnor och riktar sig inte minst till de som arbetar på kontoren i området. Bakom Ninas Nuggets står Nina Campioni, som i sin nya butik erbjuder premium second hand, liveshopping och samtal. Queen of Licorice erbjuder skönhetsprodukter och wellbeing baserad på lakritsrot och samarbetar med andra aktörer i MOOD. Gemensamt för de tre koncepten är att de grundats av kvinnliga entreprenörer som nu testar sina varumärken på en fysisk plattform för första gången.

- Efter stor efterfrågan från våra kunder att finnas i fysisk butik har vi nu tagit steget till att öppna en pop-up. Läget som MOOD-gallerian erbjuder är optimalt, då det ligger nära många kontor och arbetsplatser där våra kunder befinner sig på daglig basis, säger Persheng Babaheidari, vd på BY BANOO.

BY BANOO öppnar den 20 november på plan 3 och finns på plats till den 23 december. Queen of Licorice öppnar på plan 2 den 4 december och stannar till början av januari. Ninas Nuggets öppnade på plan 3 den 18 september och stannar till åtminstone februari.

Om BY BANOO
BY BANOO, grundat av systrarna Persheng och Perdica Babaheidari, skapar stilrena och funktionella jobb- och datorväskor för den moderna businesskvinnan. Varumärket lanserades under våren 2021, har synts i Vogue och säljer sina produkter till över 40 länder världen över via sin e-handel. Läs mer på BY BANOO | Jobbväskor och datorväskor för kvinnor

Om Queen of Licorice
Queen of Licorice skapar skönhets- och hälsoprodukter med lakritsrot som bas. Med inspiration från hur lakrits används som läkeväxt och medicinalväxt runtom i världen har grundaren Elisabeth Johansson tagit fram en SPA-serie med hudvårdsprodukter med hjälp av ört-terapeuten Lisen Sundgren. Elisabeth sitter i juryn i de båda prestigefulla tävlingarna Årets kock och Årets konditor och Hela Sverige bakar, har skrivit tre böcker om lakrits och vunnit guld i konditoriklassen i Matlagnings-OS. Läs mer på queenoflicorice.se

Om Ninas Nuggets
På Ninas Nuggets säljs trendig second hand för stora och små, personligt kurerat av modeskribenten och influencern Nina Campioni. Nina har i flera år drivit Ninas Nuggets som en e-handel men testar nu att ta butiken till en fysisk plattform. Förutom vackra plagg erbjuder Ninas Nuggets livesändningar med gäster och olika kundevents. Läs mer på Ninas Nuggets

Om MOOD
Mood är en urban mötesplats belägen i centrala Stockholm. Med en unik butiksmix på ett 50- tal butiker, flertalet populära restauranger och mötesrum har handelsplatsen utvecklats till en självklar mat-och shoppingdestination som satt hela området på kartan sedan öppning 2012. I den brokiga och levande miljön kan man njuta, shoppa, umgås och arbeta under en stor del av dygnets alla timmar. MOOD är helt enkelt en modern stad i staden. Läs mer om MOOD på http://moodstockholm.se.

BODIL HASSEL
bodil.hassel@amffastigheter.se

Citat

Genom vår satsning på pop ups bygger vi relationer med spännande varumärken i ett tidigt skede och ger samtidigt en vitamininjektion till platsen. Vi har valt ut dessa tre aktörer för att vi tror på dem och deras koncept och för att de alla på sina egna sätt passar MOOD och publiken som rör sig här väldigt bra.
Alice Leffler, Specialty Leasing Manager AMF Fastigheter