More intenz och Talent Partners drar vinstlott: Nytt samarbete med Nissan i hela Norden

Report this content

Nissan anlitar konsultföretaget More intenz och Talent Partners för säljutveckling av hela sin återförsäljarkår i Norden. På så sätt optimerar Nissan sin målsättning att vara
ledande inom säljutveckling och kundvård. Utbildningen möjliggörs genom ett nytt samarbete mellan More intenz och finska Talent Partners.

Michael Hofbauer, VD för More intenz, förklarar: – Samarbetet med Talent Partners stärker oss på den nordiska marknaden och skapar förutsättningar att vidareutveckla våra erbjudanden. I vårt fall ligger inriktningen på varaktiga säljutbildningar med fokus på attityd, beteende- och kulturförändring. Detta ger våra kunder ett bättre resultat och stärkt konkurrensfördel vilket särskiljer oss från traditionella säljutbildningar.

More intenz har framgångsrikt utbildat medarbetare i flera storbolag och organisationer
som TeliaSonera, ABB, Logica (tidigare WM-data), Know IT, Filippa K, Stockholms stad m.fl.

Kari Onniselkä, VD för Talent Partners: – Tack vare samarbetet med More intenz, kan vi erbjuda Nissan en unik och långsiktig säljutveckling i hela Norden. Huvudkontoret för Nissan Nordic Europe finns i Finland och vi har här samarbetat med dem under ett flertal år. Nu kan vi expandera samarbetet till samtliga nordiska länder.

Talent Partners är Finlands största konsultfirma inom detta område. Bland kunderna återfinns stora finska företag och organisationer

Helena Turkel, chef för Nissan Sverige: – Samarbetet med More intenz och Talent Partners är en långsiktig satsning för att stärka vår ledande position inom säljutveckling och kundvård. Attityd- och beteendefrågor kopplat till försäljning är och kommer i framtiden att vara ett viktigt konkurrensmedel för att nå säljmålen och fortsätter:
– Detta arbete är en viktig del för att öka våra marknadsandelar på den nordiska marknaden och för att nå våra långsiktiga mål inom volym, lönsamhet och kundvård. Utbildningen kommer att erbjudas till samtliga våra återförsäljare i Norden.

More intenz, som är ett av Skandinaviens snabbast växande konsultföretag, erbjuder utbildning och säljutveckling med fokus på attityd, beteende- och kulturförändring. Med kontor i Stockholm, Malmö, Köpenhamn, Århus och Oslo har företaget lokal närvaro med lokala språk och lokala konsulter. Med över 50 konsulter fördelade på Sverige, Danmark och Norge är More intenz en naturlig samarbetspartner för verksamheter med skandinaviskt fokus eller med huvudkontor i något av de tre länderna. www.moreintenz.se