• Moretime/

Kompletterande information om preferensaktieemissionen i Moretime Financial Services AB (MFS)

Mot bakgrund av frågor vi erhållit från våra aktieägare om hur preferensaktieemissionen påverkar risker och möjligheter i Moretime ber vi att få komplettera tidigare pressmeddelande enligt följande.

·         Emissionen sker i dotterbolaget MFS vilket innebär att moderbolaget Moretime Professional Services AB (Moretime) inte åtar sig några förpliktelser att lösa in aktier eller betala utdelning. Emissionen är således riskneutral för Moretime och kommer om något att ha en positiv påverkan på Moretimes befintliga affär genom möjligheter till försäljning av efterfrågade tjänster.

·         Emissionslikviden kommer att användas för att refinansiera krediter till bolag som redan idag köper eller i samband därmed kommer att köpa tjänster av Moretime. Den avkastning som MFS erhåller finansierar utdelningen på preferensaktien. Denna verksamhetsgren är ny för MFS. Den befintliga verksamheten utgörs av förmedling av fakturaköp och lån samt rådgivning i finansieringsfrågor och denna har inget behov av ytterligare finansiering. Vi bedömer att finansieringslösningarna kommer att vara marknadsmässiga och väl täcka utdelningen.

·         Målsättningen är att under de kommande två åren bygga upp en lönsam verksamhet inom MFS med förmedling, rådgivning och egna finansieringslösningar till Moretimes kunder. Det utökade tjänsteutbudet i och med MFS, kommer att öka flödet av nya kunder till Moretime. Avsikten är att under andra kvartalet 2017 genomföra en stamaktieemission i MFS och använda en del av likviden från denna emission för att lösa in preferensaktien till det förutbestämda värdet 70 kronor. Den eventuella värdestegringen på stamaktierna kommer aktieägarna i Moretime tillhanda.

Hemsida: www.moretime.se

Moretime Professional Services AB (publ) har sedan starten för 10 år sedan kontinuerligt utvecklat sin affärsidé inom rådgivning och levererar idag såväl digitala tjänster via internet som kvalificerat kompetensstöd inom affärsjuridik, revision, skatt, redovisning, HR och affärsutveckling. Tjänsterna når potentiellt en marknad som årligen är värd 40 miljarder. Med nytänkande och kundnyttan i fokus levererar vi tjänster på ett enklare och mer kostnadseffektivt sätt. Moretime förser de små och medelstora företagen med det stora företagets stödfunktioner med hjälp av tillgänglig teknologi. Vi förenklar och ökar våra kunders konkurrenskraft samt deras förmåga att utveckla sin affär.