Moretime presenterar ny VD

Den 7 mars utsågs Hans Jansson till ny VD för Moretime Professional Services AB (publ). Samtidigt utsågs tidigare VD:n Carl-Fredrik Morander till styrelseordförande.

Hans Jansson är född 1969 och är Civilekonom (BSc.BA) från Växjö Universitet och IPAG i Paris. Hans har 20 års erfarenhet inom B2B med försäljnings-, affärs- och leveransansvar. Hans har i roller som försäljningschef, affärsområdeschef och VD utvecklat och drivit affärer och organisationer med fokus på tjänsteorienterad verksamhet inom finans, ekonomi och IT.

Under sin karriär har Hans varit verksam i såväl stora globala koncerner som svenska mindre entreprenörsledda konsult- och IT-företag. De senaste 8 åren har Hans varit ansvarig för rådgivnings- och outsourcingverksamheter i redovisningsbranschen.

”Uppdraget som VD för Moretime känns väldigt spännande, i synnerhet med tanke på den förändring som branschen för företagstjänster och rådgivning står inför generellt. Istället för att avvaktande se på vad som sker så väljer Moretime att vara proaktiv när de gäller digitaliseringen och aktivt hjälpa oss själva och våra kunder i de möjligheter som kommer i och med det.” säger Hans och fortsätter ”Vi har en stark Redovisnings- och rådgivningsaffär som vi skall vårda och utveckla ytterligare med fokus på lönsamhet, kvalitet och kundnöjdhet. Digitalisering och automatisering tillsammans med duktiga medarbetare är och blir viktigt framåt för att åstadkomma detta.”

Hans Jansson, VD Moretime                                    Carl-Fredrik Morander, SO

Telefon: 08- 462 67 10                                               Telefon: 08- 462 67 10
E-post: hans.jansson@moretime.se                       carl-fredrik.morander@moretime.se

Moretime Group består av ett moderbolag, Moretime Professional Services AB (publ), samt hel- och delägda bolag verksamma inom nischen kapital- och kompetensförsörjning. Den övergripande målsättningen är att skapa ett ledande ekosystem för professionella tjänster till SME-företag. Tjänsterna når potentiellt en marknad som årligen är värd ca 40 miljarder. Läs mer på moretimegroup.se.