Uppdatering avseende notering av MDS Digital Solutions AB (publ)

Styrelsen i MDS Digital Solutions AB (publ) (”MDS”) har idag beslutat att skjuta upp listningen av bolagets aktier till efter sommaren.

Bakgrunden är främst att Aktietorget i sin granskning av bolaget framfört kritik mot delar av informationsgivningen i anslutning till den kapitalisering av bolaget som skett inför utdelningen samt hur informationsgivningen gått till avseende fördelning av tillgångar mellan Moretime Professional Services AB (Publ)(”Moretime”) och MDS. Granskningen har dragit ut på tiden vilket gjort att en notering innan sommaren inte längre är möjlig.

MDS kommer kortsiktigt att lägga all energi på att utveckla verksamheten i enlighet med den information som finns tillgänglig på bolagets hemsida, www.mdsdigitalsolutions.se/informationsbroschyr-om-mds och regelbundet kommunicera kring bolagets verksamhet och finansiella ställning.

Styrelsen bedömer inte att den uppskjutna noteringen har några negativa konsekvenser för bolagets verksamhet men innebär på kort sikt givetvis en begränsning i likviditeten i MDS aktie. Styrelsen har för avsikt att återkomma med närmare besked kring noteringen senast den 27:e augusti.

Moretime avser även att inom kort återkomma med en redogörelse för den kapitalisering som skett samt förtydligande avseende vad respektive bolag äger och vilka rättigheter och skyldigheter respektive bolag har ifråga om IT-plattformen och dess tjänster.

Carl-Fredrik Morander, VD

Hemsida: www.moretime.se

Moretime Professional Services AB (publ) har sedan starten för 10 år sedan kontinuerligt utvecklat sin affärsidé inom rådgivning och levererar idag såväl digitala tjänster via internet som kvalificerat kompetensstöd inom affärsjuridik, revision, skatt, redovisning, HR och affärsutveckling. Tjänsterna når potentiellt en marknad som årligen är värd 40 miljarder. Med nytänkande och kundnyttan i fokus levererar vi tjänster på ett enklare och mer kostnadseffektivt sätt. Moretime förser de små och medelstora företagen med det stora företagets stödfunktioner med hjälp av tillgänglig teknologi. Vi förenklar och ökar våra kunders konkurrenskraft samt deras förmåga att utveckla sin affär.

Taggar: