Motel L i Stockholm har öppnat

Report this content

Ligula Hospitality Group har nu öppnat sitt första hotell i ett nytt koncept genom Motel L. Hotellet som är beläget i Hammarby Sjöstad i Stockholm fokuserar på design och hög standard samt på låga priser där rummen kostar från 650 kronor per natt. Centralt för Motel L är loungen, kallad vardagsrummet, med plats för över 200 personer.

Den medvetna resenären som inte vill göra avkall på kvalitet och bekvämlighet, men ändå hålla priset nere, har nu fått ett nytt hotell i Stockholm. Motel L är ett designat compact living hotell som skapats för att möta efterfrågan på prisvärda, högkvalitativa hotell.

- Förväntningarna och kraven på hotellbranschen har ökat. Det ska vara trevligt, lättillgängligt och fräscht, men samtidigt billigt att bo på hotell. Lågprisflygbolagens strategi blev en ledstjärna för oss när Motel L skapades och vi är mycket nöjda med resultatet. Nu kan man bo med lika hög kvalitet som tidigare, men till en lägre kostnad. För att kunna hålla priset nere tog vi bort saker som många hotellgäster inte bryr sig om som till exempel byxpressar på rummet och minibar, säger Annika Öman, hotelldirektör för Motel L.

Loungen, eller vardagsrummet som det heter hos Motel L, utgör hela nedersta våningsplanet. Vardagsrummet har plats för över 200 personer och fungerar som en mötesplats för såväl hotellets gäster och sjöstadsbor samt besökare på genomfart. I loungen finns L Bar med ”minibars-tema”, det vill säga att gästerna tilldelas glas, drinkvirke och is för att sedan komponera sin egen drink vid något av borden. I vardagsrummet erbjuds även kostnadsfritt kaffe och WiFi – allt för en levande miljö. I närheten av Motel L ligger stora evenemangsarenor som Tele2 Arena och Globen. Med vardagsrummet kan Motel L således erbjuda en plats att umgås på, både före och efter konserter och evenemang. Planer finns även på att låta artister som uppträder på arenorna sätta prägel på vardagsrummet.

- Vår ambition är att vardagsrummet ska vara precis som det låter – en plats där man kan slappna av och ha det trevligt, men samtidigt ska det fungera för affärsmöten, säger Annika Öman, hotelldirektör för Motel L.

Designade möbler- och inredning utmärker Motel L, som även tagit hjälp av formgiven Lisa Bengtsson vars grafiska illustrationer och mönster genomsyrar hotellet. Lisa Bengtsson har under de senaste åren fått mycket uppmärksamhet, bland annat för tapeten Familjen som var hennes examensarbete på skolan Berghs. Hon är även känd för sin taktapet Edith, inspirerad av Edith Piaf som skapats för tapetföretaget Björklund & Wingqvist. I Motel Ls samtliga duschar finns Lisa Bengtssons illustration Moster och hon har även tagit fram illustrationer till sänggavlarna, en vägg i foajén och behållarna för schampo och balsam samt tvål.

- Tanken med mina illustrationer är att de ska beskriva vad det innebär att vara på resande fot och bo på hotell. Genomgående är det livfullt, smakfullt och lustfyllt – precis så som det ska vara när man reser och upplever nya städer och hotell. Sammanfattningsvis har jag skapat en serie med drömska, lyxiga och lekfulla illustrationer som jag tycker rimmar mycket bra med Motel L som koncept, säger Lisa Bengtsson.

Motel L är beläget i Stockholms uppstickarområde Hammarby Sjöstad och har Nya Carnegiebryggeriet som granne och närhet till Globen, Tele2 Arena och Södermalm en kort promenad bort. Motel L erbjuder 226 rumt samt 34 lägenheter för långtidsuthyrning. Till Motel L tar man sig smidigt med de flesta transportmedel. Under hotellet finns ett parkeringsgarage, tvärbanan stannar precis utanför entrén vid hållplats Mårtensdal och innerstan nås på tio minuter. Till hotellet kan man även ta sig med båt då det ligger nära vattnet.

Motel L erbjuder rum från 650 kronor per natt. I detta ingår:

• 24-timmars reception
  • Allergivänliga rum
  • Bagageförvaring
  • Carpe Diem-sängar
  • Garage
  • Gym
  • Hiss
  • Rainshower - dusch
  • Kostnadsfritt Wi-Fi
  • iPad-utlån
  • Skrivbord
  • Tvål, schampo och balsam

Avstånd från Motel L till:
City: 10 minuter
Södermalm: 5 minuter
Tele2 Arena och Globen: 5 minuter
Arlanda: 39 minuter

För mer information, vänligen kontakta:
Rolf Salomonsson, presskontakt Motel L Stockholm
Rolf.Salomonsson@ligula.se

Annika Öman, General Manager Motel L
Tel:  08-40 90 26 00
Annika.Oman@motel-l.se

För högupplösta bilder, vänligen kontakta:
Sofie Gustafsson, Priest PR
sofie@priestpr.com

Martina Gramenius, Priest PR
martina@priestpr.com

Om Motel L:
Motel L i Hammarby Sjöstad blir det första i en kedja av hotell med fokus på design och komfortabelt boende på komprimerad prisnivå. Motel L ingår i Ligula Hospitality Group som är ett moderbolag för kända aktörer på den skandinaviska hotell-och restaurangmarknaden. Gruppen består även av restauranggruppen Profilrestauranger, hotellkedjan ProfilHotels samt Ronnums Herrgård och Apartments by Ligula. Gruppen omsätter över 400 Mkr och sysselsätter runt 400 personer på heltid.

www.motel-l.se

Taggar: