Motion Display får order värd 4,9 MSEK

Motion Display fortsätter sin expansion mot nya marknader och har fått sin största order hittills. Orderns storlek uppgår till 4,9 MSEK, att jämföra med t.ex. total omsättning 2014 på 7,1 MSEK och 11,4 MSEK 2015. Ordern kommer från USA.

En ledande leverantör av trädgårdsmaskiner i USA har skrivit en order värd 4,9 MSEK för installation i USA under fjärde kvartalet i år.

“Vi är mycket glada att se hur snabbt intresset för våra produkter ökar i USA. Den här ordern är bolagets i särklass största hittills. Det är tydligt att våra stora framgångar på Walmart leder till ökat intresse också inom andra segment av marknaden. Potentialen är fortsatt mycket stor av det enkla skälet att omfattande dokumentation klart bevisar att våra produkter på ett kostnadseffektivt sätt ökar såväl produktens synlighet som försäljning.”, säger Jakob Nilsson, chef för Motion Display USA.

Anna Engholm, VD på Motion Display tillägger: “Vår satsning på den amerikanska marknaden fortsätter att övertyga. Den amerikanska marknaden är tuff och professionell. Våra kunder inser att vår produkt tillför en unik ny möjlighet att synas på hyllan och fånga kundernas uppmärksamhet där 70 % av köpbesluten tas.”

Jakob Nilsson, Försäljningschef Nordamerika, +1 (479) 366 8010

Motion Display är den ledande globala tillverkaren av skyltar till detaljhandeln baserade på elektroniskt papper och erbjuder nya lösningar för effektiv marknadsföring i butik. Bolaget grundades i Uppsala 2005 av Erik Danielsson, tidigare koncernchef för Pharmacia AB och grundare av bland annat Pricer AB, världsledande leverantör av ESL (Electronic Shelf Labels). www.motiondisplay.com.