Motion Display sluter avtal med brittiska Herbert

Motion Display AB i Uppsala har slutit återförsäljaravtal med ledande brittiska butiksinredningsföretaget Herbert. Bland kunderna återfinns de ledande butikskedjorna på den brittiska marknaden som Herbert förser med innovativa, produktivitetshöjande lösningar. Nästa mål är att starta tester på stora brittiska butikskedjor. I dagsläget kan vi inte sätta några siffror på ordervärdet men vi vet att det finns ett stort intresse.

Herbert förser ett mycket stort antal butiker över hela Storbritannien med olika typer av utrustning och tjänster som hjälper butikerna att förbättra produktivitet och lönsamhet. Företaget har en unik ställning på den brittiska marknaden efter att ha varit aktiva i mer än 250 år och med heltäckande nät av service- och supporttekniker. Avtalet med Herbert ger Motion Display möjlighet att snabbt komma ut på den brittiska marknaden via de stora affärskedjorna.

Motion Display har utvecklat tunna och energisnåla blinkande displayer med väldokumenterad effekt på försäljning och konsumentens val av produkt. Skyltens budskap, storlek, färg och form anpassas efter kundens önskemål. Motion Display har bl.a. genomfört testkampanjer och levererat displayer till ledande leverantörer såsom Coca-Cola, Adidas, Electrolux och Unilever.

– Displayerna från Motion Display har stor potential att lyckas väldigt väl på den brittiska marknaden. Vi är mycket glada över att kunna skriva avtal med dem och få företräda dem i Storbritannien. Deras produkt står för ett genombrott inom försäljningshöjande butikshjälpmedel och hjälper kunderna att hitta vad de letar efter, säger Mark Channen, Head of Marketing, Herbert Group.

– Vårt första internationella genombrott. Vi är mycket glada att få en så stark partner att representera oss på den viktiga engelska marknaden som uppskattningsvis är 5-6 gånger större än den svenska. Herbert har utmärkta, etablerade relationer med de ledande brittiska kedjorna. Det är naturligtvis också glädjande att Herbert tror så starkt på potentialen för våra produkter också i England, säger Anna Engholm, VD på Motion Display.

Anna Engholm, VD Motion Display Scandinavia AB +46 (0) 709 79 35 04

Motion Display med huvudkontor i Uppsala erbjuder nya lösningar för marknadsföring i butik, även kallat ”In-Store Marketing”. Bolaget grundades 2005 av Erik Danielsson, tidigare koncernchef för Pharmacia AB (publ) och grundare av bland annat Scandinavian Biogas Fuels AB och det börsnoterade bolaget Pricer AB (publ), världsledande leverantör av ESL (Electronic Shelf Label). www.motiondisplay.com.

Herbert är en ledande leverantör av ledande teknikbaserade lösningar för större organisationer i den snabbrörliga sektorn i Storbritannien. Herberts lösningar har alltid fokus på att öka produktivitet och ge kunderna konkurrensfördelar. Herbert samarbetar med teknikledare från hela världen för att kunna erbjuda bästa tänkbara lösningar, service och support 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan. Mer om Herbert på: http://www.herbert.co.uk/.