Motion Display tilldelas prestigefyllt pris i USA

Motion Display tilldelades silver i tävlingen ”Design of the Times” vid Shopper Marketing Conference and Expo som nyligen hölls i Minneapolis, USA.

Motion Display Scandinavia AB, den ledande globala tillverkaren av skyltar till detaljhandeln baserade på elektroniskt papper, tog hem en silvermedalj i tävlingen ”Design av the Times” vid Shopper Marketing Conference and Expo som nyligen hölls i Minneapolis. Den prestigefyllda utmärkelsen tilldelades för skyltprogrammet bolaget tagit fram för Clorox® och produktserien Hidden Valley® Ranch och som tidigare i år installerades på Walmart.

Tävlingen Design of the Times belönar de mest inspirerande, kreativa och bäst genomförda butiksaktiviteterna och kampanjerna under året. Ledande tillverkare av konsumentprodukter och chefer inom detaljhandeln utvärderar hundratals bidrag för att sedan välja ut årets bästa lösningar för butiksmarknadsföring.

Vi är stolta över utmärkelsen för det skyltprogram vi tog fram för leverantören Clorox i samband med lansering av nya smaker av ”Hidden Valley Ranch”, en serie storsäljande dressingar. Återigen bekräftar detta effekten av våra blinkande displayer som ger enastående försäljningsökningar i den stenhårda konkurrens våra kunder utsätts för, säger Anna Engholm, VD för Motion Display.

Lanseringen överträffade förväntningarna från både Hidden Valley Ranch och Walmart. I en direkt jämförelse när Walmart-butiker med blinkande skyltar ställs mot butiker med statiskt tryck hade butikerna med en blinkande skylt från Motion Display över 60 % försäljningsökning, säger Jakob Nilsson, USA-chef för Motion Display.

För ytterligare information:

Jakob Nilsson, EVP Sales North America, +1 (479) 366 8010

Motion Display är den ledande globala tillverkaren av skyltar till detaljhandeln baserade på elektroniskt papper och erbjuder nya lösningar för effektiv marknadsföring i butik. Bolaget grundades i Uppsala 2005 av Erik Danielsson, tidigare koncernchef för Pharmacia AB och grundare av bland annat Pricer AB, världsledande leverantör av ESL (Electronic Shelf Labels). www.motiondisplay.com