Anna Bellman ny expert på Motivation.se

• Att kunna kommunicera är en av ledarskapets viktigaste uppgifter, men också det svåraste. Det är så lätt att prata på och glömma bort att lyssna. Men kommunikation handlar lika mycket om att ta in, som att sända ut. Egentligen ännu mer, säger Anna Bellman, ny expert på Motivation.se.

På Motivation.se kommer Anna att skriva om kommunikation ur flera aspekter. Hur man som privatperson kan kommunicera och vårda sitt personliga varumärke, och hur företag kan arbeta mer framgångsrikt kommunikativt. Hon kommer också att titta på trender inom området, som exempelvis den nya sociala kommunikationen.

Anna Bellman är kommunikatör, marknadsstrateg och moderator, och driver sedan 2006 kommunikationsbyrån BellaCom. Där arbetar hon med affärsstrategiska frågor som marknadsplanering och budskapsformulering.

Anna Bellman har bred och djup erfarenhet av marknads- och kommunikationsarbete både strategiskt och operativt. Hon började som journalist inom radio och tv och arbetade bland annat som nyhetsuppläsare på TV4:s lokala stationer i Jönköping och Luleå.

Anna var under flera år marknads- och kommunikationschef på Capgemini, ett av världens största it- och managementkonsultföretag. Hon anlitas ofta som moderator eller konferencier och älskar att från scenen leda, intervjua, fånga uppmärksamhet och skapa nyfikenhet.

Anna Bellman kommer att skriva två krönikor i månaden, med start i juni.

Per Winblad, VD & Chefredaktör Motivation.se