Företagens hållbarhetsarbete kommer allt högre upp på agendan!

Motivation.se och Sveriges ledande konsultbolag inom hållbar utveckling - Goodpoint - inleder ett partnersamarbete för att sprida djupare kunskap kring hållbarhetsarbete.

Motivation.se har som vision att vara Sveriges främsta resurs på nätet för chefer och ledare som vill utveckla sin verksamhet, sina medarbetare och sig själva. Vi samlar kunskap, forskning och strömningar inom ledarskap, motivation och goda prestationer i syfte att inspirera, ge nya insikter och perspektiv i den viktiga rollen som ledare.

För att förverkliga vår vision samarbetar Motivation.se med starka och kompetenta partners och tar regelbundet fram användbart och intressant material för våra läsare, alltid i syfte att sprida kunskap, inspirera och påverka.

Goodpoint är Sveriges ledande konsultbolag inom hållbar utveckling. Deras utgångspunkt är att ansvar leder till ökat förtroende och därmed stärker såväl varumärke som lönsamhet. Företaget har funnits sedan 1981 och tar idag ett helhetsgrepp om området hållbar utveckling med spets-kompetens inom socialt ansvarstagande, kemikaliefrågor, upphandling och management. Områdena kombineras med erfarenhet från organisationsutveckling och ledningsarbete. Goodpoint ser sig som en strategisk partner till företag och organisationer som söker innovativa lösningar där sund ekonomi kombineras med hållbara värderingar.

Så här säger Per Winblad, vd och chefredaktör Motivation.se, om det nya samarbetet:
 - Sedan starten i mars 2011 har hållbarhet och CSR-arbete utgjort en viktig del av innehållet på Motivation.se. Vi är därför mycket glada över att vi nu har inlett ett samarbete med en stark partner inom området och att vi därmed ökar möjligheterna att sprida mer och djupare kunskap kring hållbar utveckling i företag och organisationer.

Så här säger Mattias Alkeblad, Marknadschef på Goodpoint:
- Vi ser med spänning fram emot samarbetet med Motivation.se. Företagens hållbarhetsarbete kommer allt högre upp på agendan och vi tycker det är mycket positivt att hållbarhet ses som en naturlig del i innehållet på Motivation.se.

Mattias Alkeblad, Marknadschef Goodpoint
Tfn: 070-322 72 77 eller e-post: mattias.alkeblad@goodpoint.se