Författaren och föreläsaren Thomas Lundqvist – ny expertskribent på Motivation.se

Thomas Lundqvist är civilekonom med inriktning organisationsteori, ledarskapsexpert och f.d vd för Junibacken. Idag arbetar han som författare, föreläsare och chefscoach och har en särskild passion för ledarskap och beteendeproblem.

Som VD för Junibacken lyckades han med konststycket att både mångdubbla försäljningen och se till att Junibacken rankades som en av Sveriges bästa arbetsplatser. Han var dessutom nominerad två år i rad som årets chef i Sverige. (2005, 2006).

Nu arbetar Thomas som författare och har skrivit ett stort antal böcker, bland annat Det biologiska ledarskapet, Bli en aktiv ledare - så påverkar du dina chefer och medarbetare (nominerades till årets HR-bok 2013) och Lätt att leda - En handbok som förenklar din roll som ledare och chef. Han är nu dessutom aktuell med sin helt nya bok Vässa ditt ledarskap.

På Motivation.se kommer Thomas skriva om ledarskap, konflikter och beteendeutmaningar på arbetsplatsen. Läsaren får en ökad förståelse och ”höjt metodtak” för att förebygga och hantera olika typer av problem på arbetsplatsen och i teamet.

Så här säger Thomas om sin medverkan på Motivation.se:

- Jag är både glad och stolt att få skriva för Motivation.se. Jag ser verkligen fram emot att ha en dialog och utbyte med alla initierade och intresserade läsare på Motivation.se

Frida Nilsson, redaktionschef, Motivation.se kommenterar:

- Thomas kommer in med en genuin ledarerfarenhet efter alla sina år som vd och ledare. Och han besitter dessutom förmågan att sätta ord på den. Jag ser Thomas som en person med fötterna på jorden och stor och djup kunskap inom sitt område. Det är riktigt roligt att ha honom med som expertskribent hos oss. Jag tror många läsare kommer att ha nytta av och känna igen sig i hans artiklar.

Här kan du läsa mer om Thomas Lundqvist.

Här hittar du Thomas första artikel på Motivation.se: Varningstecken för kränkande särbehandling och mobbning

På ledarskapssajten Motivation.se låter vi våra läsare snabbt och överskådligt ta del av nyheter, trender, reportage, expertråd om ledarskap, motivation & goda prestationer - på ett helt nytt sätt.

Thomas Lundqvist
Brainscan AB