Juryn klar för Årets VD 2017.

Nu är det dags att nominera till utmärkelsen Årets VD 2017. Utmärkelsen delas ut i fyra olika kategorier; små, mellanstora och stora företag plus utmärkelsen Årets Unga VD där han eller hon inte får vara äldre än 30 år. Det är sjätte året i rad som utmärkelsen delas ut och nu är också juryn på plats som slutligen kommer att avgöra vem som blir Årets VD 2017.

Klara i juryn för Årets VD 2017:

• Amanda Lundeteg, vd Albright
  • Azita Shariati, vd Sodexo
  • Charlotte Bohman, generalsekreterare Hand in Hand
  • Gunilla Herlitz, tidigare vd för bl a Dagens Industri
  • Jan Friberg, vd Bondi Chefsrekrytering
  • Meg Tivéus, styrelseproffs
  • Niklas Grewin, vd Chefsnätverket Close
  • Per Winblad, vd & chefredaktör Motivation.se (juryns ordförande)
  • Staffan Hansén, vd SPP Pension & Försäkring​
  • Tony Grimaldi, vd för Cycleurope AB och vice vd för Grimaldi industri

Arrangör och instiftare av Årets VD är ledarskapssajten Motivation.se. Syftet med utmärkelsen är att lyfta fram och premiera goda förebilder bland Sveriges vd:ar och genom det goda exemplets makt påverka till ett mer värderingsstyrt ledarskap och en positiv utveckling av svenskt näringsliv.

- Goda förebilder som visar att det går att skapa tillväxt och lönsamhet genom en hållbar utveckling och ett ansvarsfullt företagande behövs mer än någonsin i vår tid, säger Per Winblad, juryns ordförande.

- Genom utmärkelsen Årets VD vill vi lyfta fram vd:ar som driver sina organisationer och svenskt näringsliv framåt och som tar aktivt ansvar för hur företaget påverkar samhället ur ett såväl ekonomiskt som miljömässigt och socialt perspektiv.

Huvudpartners för Årets VD 2017 är Chefsnätverket CloseBondi Chefsrekrytering och SPP Pension & Försäkring AB. Mediapartner är tidningen Entreprenör.

Utmärkelsen Årets VD 2017 kommer att delas ut på VD-galan på Petter Stordalens nyöppnade Hotel At Six på Brunkebergstorg i Stockholm måndagen den 13 november.

För mer information kontakta gärna:

Mail: per.winblad@motivation.se

Om arrangören

Motivation.se är din guide till ett värderingsstyrt ledarskap. En digital mötesplats som erbjuder inspiration och kunskap från ledande experter, förebilder och forskare. Våra läsare och medlemmar finns på beslutande poster både inom privat och offentlig verksamhet. Med Årets VD och våra olika events vill vi skapa en grogrund för lärande och innovativt tänkande genom nätverkande, kommunikation och erfarenhetsutbyte.

Citat

Goda förebilder som visar att det går att skapa tillväxt och lönsamhet genom en hållbar utveckling och ett ansvarsfullt företagande behövs mer än någonsin i vår tid.
Per Winblad, jurynsordförande