• Motivation.se/

Keynote speakern och förändringsledaren Mia Kleregård - ny expertskribent inom Ledarskap & Förändring på Motivation.se

- Att våga möta den förändringsresa som kan vara avgörande för företagets överlevnad och framgång kräver ett sanslöst mod hos både ledare och medarbetare. Jag ser med glädje fram emot att dela med mig av mina erfarenheter, ge verktyg på vägen och finnas tillgänglig för dialog hos Motivation.se. Vi lever idag i en värld där utvecklingen sker i en rasande fart och där gamla strukturer och tankesätt ofta utgör ett hinder för att kunna utveckla sin verksamhet till nästa nivå. Tillsammans kan vi, säger Mia Kleregård.

Mias ledarskapsbana är gedigen och lång. Som 26-åring satt hon i ledningsgruppen för Apollo Norge efter att framgångsrikt ha arbetat med researrangörens etablering, service och kvalitet ute i världen.

Hon har efter det haft flera högre ledarbefattningar inom Systembolaget, den sista i rollen som den drivande förändringsmotorn när service och kvalitet skulle lyftas till en ny nivå. Förändringsresan beskrivs med orden ”Från myndighet till serviceorganisation” och har fått en tydlig genomslagskraft i landets alla butiker och svenska folkets stöd för monopolet har aldrig varit starkare.

Sedan juli 2015 driver hon eget företag med mål att inspirera och initiera förändringsarbete som en del i den vardagliga verksamheten. Med sin energi, kunskap och kraft på scenen är hon en flitigt anlitad Keynote-speaker i ämnen som förändring, medarbetarskap och ledarskapsutmaningar.

- Motivation.se vill vara en guide för värderingsstyrt ledarskap och den ambitionen går som en röd tråd genom alla samarbeten vi inleder. Mia Kleregård är en mycket värderingsdriven person och när vi kom i kontakt med varandra så kände jag direkt att det här var en bra match. Innehållet hos oss strävar alltid mot att vara ett stöd i de dagliga ledarutmaningarna, på olika sätt och på olika nivåer. Tips och råd blandas med djupare kunskap och forskning. Här blir Mia ett utmärkt komplement med sin gediget praktiska ledarerfarenhet och kunskap inom förändringsområdet – ett område som inte nog kan lyftas i dessa dagar, säger Frida Nilsson, redaktionschef Motivation.se.

Mia Kleregårds första artikel på Motivation.se - "Vi har alla ett eget ansvar att leda företaget i utveckling"

På ledarskapssajten Motivation.se låter vi våra läsare snabbt och överskådligt ta del av nyheter, trender, reportage, expertråd om ledarskap, motivation & goda prestationer - på ett helt nytt sätt.

Per Winblad, vd & Chefredaktör Motivation.se

Mia Kleregård, Founder Mia Kleregård AB. www.miakleregard.com