Motivation.se inleder partnersamarbete med Tuff Ledarskapsträning!

Nytt kreativt och redaktionellt samarbete inlett mellan Motivation.se och Tuff Ledarskapsträning.

Tuff Ledarskapsträning lever upp till sitt namn: ett företag som ger tuff träning i ett modernt coachande ledarskap som åstadkommer verklig förändring hos människor. Resultatet som Tuff lämnar bakom sig efter genomgången träning är idel imponerande – ökade intäkter och effektivitet i organisationen, högre trivsel hos medarbetare, mindre toppstyrning, tydligare kommunikation och minskat antal konflikter.

Tuff Ledarskapsträning säger sig inte ha svar på alla frågor men är experter på coachande ledarskap, coachande kulturer och på att träna chefer och ledare att tillägna sig ett coachande förhållningssätt i sitt ledarskap.

Med hjälp av hårda och konkreta träningsprogram kommer förändringen snabbt – och blir bestående.

-Vi har nästan helt övergett teori och kunskapsöverföring, eftersom vi vet att det istället handlar om att träna förmågor. När en chef verkligen tränar sin förmåga, det är då ledarskapet förbättras. Hos oss tränar du tills du blir rejält less på det, precis som i vilken annan praktisk disciplin som helst – från pianospel till att lära sig åka snowboard, säger Karin Tenelius, VD på Tuff Ledarskapsträning och fortsätter:

- Vi blev positivt överraskade av Motivation.se’s välgrundade och genomtänka innehåll. Deras verksamhet är seriös, kompetent och förankrad i en bransch där mycket är flyktigt, ytligt och trendigt. Vi kände direkt att vi möts värderingsmässigt.

Frida Nilsson är Redaktionschef på Motivation.se och kommenterar samarbetet:

- Med vissa säger det klick på en gång. Mötet med gänget på Tuff var ett sådant tillfälle. Jag kände direkt att vi har samma syn på ledarskap och värderingsfrågor och har samma önskemål om att nå ut med fördjupad kunskap till ledare och chefer som vill utmana sig själva med nya tankar. Vi har redan slipat på den gemensamma redaktionella planen för kommande året. Våra läsare har mycket att se fram emot, det kan jag lova.

Här hittar du Tuff Ledarskapstränings första gästartikel Från nattsvart arbetsmiljö till kreativ arbetsglädje. Om Åsa Lundborg, chef på S:t Görans akutpsykiatri – en berättelse om att brännas ut på en dåligt fungerande arbetsplats – men komma igen tack vare samarbetscoaching.

Här kan du läsa mer om Tuff Ledarskapsträning på Motivation.se

Motivation.se är en guide till värderingsstyrt ledarskap. Vi låter våra läsare snabbt och överskådligt ta del av nyheter, trender, reportage, expertråd om ledarskap, motivation & goda prestationer - på ett helt nytt sätt.

För mer information, kontakta oss gärna:

Mobil: 0707-56 58 74 eller mail: per.winblad@motivation.se

Karin Tenelius, VD, ledarskapstränare Tuff Ledarskapsträning