Motivation.se inleder partnersamarbete med TUK Förlag.

Ledarskapssajten Motivation.se och TUK Förlag inleder ett partnersamarbete.

Ledarskapssajten Motivation.se lanserades 1 mars 2011 och har snabbt blivit en av Sveriges främsta resurser på nätet för ledare med intresse att utveckla sin verksamhet och sina medarbetare.

TUK står för Träning Utbildning Kunskap och startades av Tomas Gustavsson 2006. Förlaget ger ut böcker om praktiskt ledarskap som är av stort intresse för läsarna på Motivation.se. Motivation.se har flertalet gånger uppmärksammat såväl titlar som författare från TUK Förlag och är glada över att ett närmare samarbete nu blir möjligt.

TUK Förlags mål att nå ut med praktisk och användbar litteratur går helt i linje med Motivation.se’s ambition att verka som kunskapsspridare kring ledarskap.

- TUK Förlags titlar är av stort intresse för oss och våra läsare. Samtidigt hoppas vi på att samarbetet även ska göra att TUK’s läsekrets vidgas. Vi ser helt enkelt många synergier med partnerskapet och ser fram emot att kunna åstadkomma mycket tillsammans, säger Per Winblad, chefredaktör och vd på Motivation.se

- Samarbetet kommer våra läsare till del på många sätt. Det innebär att vi får ännu mer intressant innehåll till Motivation.se, men det möjliggör även bra rabatter på användbara böcker. Framöver ser vi också andra aktiviteter såsom författarkvällar, paneldebatter och andra typer av event som våra läsare får möjlighet att ta del av, säger Frida Nilsson, redaktionschef på Motivation.se.

- Vi fattade tycke för Motivation.se vid första ögonkastet, säger Tomas Gustavsson, TUK Förlags grundare.  Både Motivation.se och vi fokuserar på att praktiskt få människor att lyckas bättre i arbetslivet. Vi tror att samarbetet gör att våra kunder får ännu mera tips och idéer genom det stora utbudet av artiklar på Motivation.se. Vi arbetar ständigt med att ta fram och hitta författare till intressanta böcker och även här tror vi att samarbetet gör att fler potentiella författare kan hitta vårt förlag.

TUK Förlag AB är ett oberoende förlag med bas i Karlstad. Några av ledorden är utvecklande, användbar och resvänlig – litteratur som förbättrar ledarskapsfärdigheter, förmedlar användbar kunskap och är lätt att ha med sig på resan.