Motivation.se lanserar e-böcker i praktiskt ledarskap i samarbete med TUK Förlag

Motivation.se och TUK Förlag tar nu nästa steg i sitt samarbete kring litteratur. Motivation.se öppnar sin webshop och inleder med att presentera ett antal titlar från TUK Förlag – praktiskt användbar litteratur för nyfikna människor som vill lyckas bättre i arbetslivet.

Chefredaktör och vd för Motivation.se, Per Winblad, har tidigare kommenterat samarbetet:

- TUK Förlags titlar är av stort intresse för oss och våra läsare. Samtidigt hoppas vi på att samarbetet även ska göra att TUK’s läsekrets vidgas. Vi ser helt enkelt många synergier med partnerskapet och ser fram emot att kunna åstadkomma mycket tillsammans, säger Per Winblad, chefredaktör och vd på Motivation.se

- Vi har haft vår webshopsidé ända sedan starten våren 2011. Att vi nu får möjlighet att sjösätta visionen känns naturligtvis jätteroligt. Det blir ett första steg på vägen till något som kommer att växa. Det finns ett stort intresse kring de praktiska utmaningar som verksamheter står inför idag och vi är glada att kunna bidra till kunskapsspridning kring de här frågorna på ett lättillgängligt sätt via e-böcker, säger Frida Nilsson, redaktionschef på Motivation.se.

- Vi har gett ut e-böcker sedan ett antal år tillbaka men det har varit svårt att hitta andra som vurmar för den här trenden, säger Tomas Gustavsson, TUK Förlag. Det känns väldigt roligt att Motivation.se tänker precis som vi och det är därför vi säljer våra e-böcker hos dem till det lägsta priset på marknaden.

Ledarskapssajten Motivation.se lanserades 1 mars 2011 och har snabbt blivit en av Sveriges främsta resurser på nätet för chefer och ledare med intresse att utveckla sin verksamhet, sina medarbetare och sig själv.

TUK Förlag AB är ett oberoende förlag med bas i Karlstad som startades av Tomas Gustavsson 2006. TUK står för Träning Utbildning Kunskap. Några av ledorden är utvecklande, användbar och resvänlig – litteratur som förbättrar ledarskapsfärdigheter, förmedlar användbar kunskap och är lätt att ha med sig på resan.

Motivation.se samlar vi kunskap, forskning och strömningar inom ledarskap, motivation och goda prestationer på en lättillgänglig plats i syfte att ge inspiration, nya insikter och perspektiv i den viktiga rollen som ledare. Våra läsare och medlemmar finns på beslutande poster både inom privat och offentlig verksamhet. Tillsammans bidrar vi till utvecklingen av Svenskt näringsliv genom kreativa och inspirerande ledare.

Tomas Gustavsson, grundare TUK Förlag
Tfn: 0708-39 63 03 eller e-post: tomas@tuk.se